گوناگون

همه چیز درباره جراحی محبوب سلبریتی‌ها

همه چیز درباره جراحی محبوب سلبریتی‌ها

احتمالاً اگر شما هم از دنبال‌کنندگان سلبریتی‌ها و بازیگران باشید، این سؤال برای شما هم ایجاد شده است که چرا با وجود افزایش سن همچنان ظاهر بسیاری از این افراد جوان و شاداب است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به کاهش حداقل ده سال سن در ظاهر افراد کمک می‌کند، انجام عمل بلفاروپلاستی است.

عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که بر روی پلک انجام می‌شود. در طی این عمل ماهیچه‌ها، پوست و چربی اضافه اطراف چشم برداشته می‌شود و به این ترتیب پلک بیمار حالت افتاده خود را از دست می‌دهد. این عمل با توجه به تأثیر فراوانی که بر روی ظاهر و سن فرد دارد، همواره به‌عنوان یک عمل جراحی زیبایی شناخته می‌شود؛ اما جالب است بدانید که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با هدف اصلاح دید هم انجام می‌شود. این عمل هنگامی رویکرد درمانی دارد که افتادگی پلک بیمار به‌قدری شدید باشد که مانع دید او شود.

بلفاروپلاستی هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین انجام می‌شود و گزینه مناسب برای کسانی است که به دلایل ژنتیکی و یا افزایش سن به افتادگی پلک دچار شده‌اند.

عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی کارکرد دارد؟

شاید شما هم تا به حال اسم عمل بلفاروپلاستی کره‌ای به گوشتان خورده باشد. این عمل یک جراحی زیبایی است که در میان کره‌ای‌ها رواج بسیار زیادی دارد. بسیاری از مردمان شرق آسیا به دلایل ژنتیکی پلک‌های افتاده‌ای دارند و به کمک این عمل فرم چشمان خود را تغییر می‌دهند و چشمانی زیبا و سرزنده و جوان پیدا می‌کنند.

علاوه بر این موضوع عمل‌های جراحی زیبایی کره‌ای به دلیل ظاهر طبیعی و زیبایی که دارند در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند. عمل بلفاروپلاستی هم از این قاعده مستثنی نیست و متد انجام عمل بلفاروپلاستی کره‌ای در سراسر جهان طرفدار دارد.

عمل بلفاروپلاستی برای همه کسانی که به دلایل ژنتیکی و یا کهولت سن دچار افتادگی پلک شده‌اند کارکرد دارد و باعث می‌شود تا فرد چشمانی گیراتر و جوان‌تر داشته باشد. معمولاً عمل بلفاروپلاستی برای افرادی که بیش از ۳۵ سال سن دارند انجام می‌شود. البته اگر افتادگی پلک به دلیل ژنتیکی رخ دهد و شدید باشد ممکن است که این عمل را در سنین پایین‌تری نیز انجام داد. تنها افرادی گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیستند که به برخی از بیماری‌های زمینه‌ای، بیماری‌های خودایمنی و یا دیابت مبتلا باشند.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

در عمل بلفاروپلاستی پزشک با برداشتن ماهیچه‌ها و پوست اضافه اطراف چشم بیمار، افتادگی پلک او را برطرف می‌کند. از آنجایی که این عمل در زیبایی بیمار تأثیرگذار است سعی می‌شود برش‌هایی که روی پلک بیمار انجام می‌شود در جهت خطوط طبیعی پلک باشد تا جای بخیه‌ها دیده نشوند. برای انجام این عمل معمولاً نیازی به بیهوشی نیست و تنها با بی‌حس کردن ناحیه عمل می‌توان عمل بلفاروپلاستی را انجام داد.

معمولاً بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی بیمار مرخص می‌شود و این عمل نیازی به بستری شدن ندارد. البته نباید این موضوع را نیز از خاطر ببرید که هرچند این عمل نیازی به بستری شدن ندارد؛ اما برای طی شدن هرچه بهتر دوران نقاهت لازم است از داروها و قطره‌های تجویز شده توسط پزشک به‌صورت منظم استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام انجام عمل بلفاروپلاستی این است که عمل به گونه‌ای انجام شود تا نتیجه آن در هر دو چشم به صورت کاملاً قرینه باشد. علاوه بر این مهم است که پزشک بیش از حد لازم پوست و ماهیچه‌های اطراف پلک را برندارد؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا فرد در باز و بسته کردن پلک خود دچار مشکل شود. برای این که مطمئن شوید که بهترین نتایج را از عمل خود دریافت می‌کنید باید بتوانید به پزشک معالجی مراجعه کنید که با داشتن تخصص کافی بتواند شما را در این مسیر یاری کند.

توصیه ما به شما مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی است. دکتر وحید بیگی با بیش از ۲۵۰۰ جراحی چشم موفق و درصد رضایتمندی بالای بیماران یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این عمل است. کلینیک دکتر وحید بیگی مجهز به به‌روزترین تجهیزات جراحی است. این موضوع خاطر شما را از این بابت آسوده خواهد کرد که با پزشکی به‌روز مواجه هستید که برای درمان بیماران خود از جدیدترین و بهترین متدهای درمانی بهره می‌برد.

یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن مناسب‌ترین کلینیک و پزشک برای انجام عمل بلفاروپلاستی توجه به پرونده مراجعین پیشین است. اگر مراجعین پیشین نتایج خوبی از عمل دریافت کرده باشند، فرم چشم‌های آن‌ها بهبود پیدا کرده باشد و نتیجه عمل کاملاً قرینه باشد، خاطر شما از نتیجه عملتان آسوده خواهد بود. پرونده‌های موفق فراوان در کلینیک چشم دکتر وحید بیگی خود گواه دیگری بر حسن انجام درمان و دریافت خدمات با بهترین کیفیت در این کلینیک است.

نتیجه عمل بلفاروپلاستی کی مشخص می‌شود؟

نتیجه انجام عمل بلفاروپلاستی به صورت آنی و بعد از عمل قابل مشاهده نیست و تنها در حدود ۳۰ روز زمان لازم است که تورم و التهاب پلک کاهش پیدا کند. برای دیدن نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی باید چیزی در حدود ۳ ماه از زمان انجام عمل شما بگذرد.

عمل بلفاروپلاستی زمانی بهترین نتیجه را با خود به همراه دارد که بدون بروز عفونت و یا عوارض انجام شود. عوارض رایج بعد از عمل بلفاروپلاستی شامل تغییر رنگ ناحیه عمل، قرینه نشدن پلک‌ها، عفونت محل عمل، تاری و اختلال در دید، بسته نشدن کامل پلک‌ها و خشکی چشم می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این عوارض مراجعه به یک کلینیک مجهز و پزشکی متخصص است.

کلام آخر

عمل بلفاروپلاستی عملی پرطرفدار و تأثیرگذار در زیبایی و جوان به نظر رسیدن افراد است. با این حال اگر قصد انجام این عمل را دارید برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی و تضمین دریافت بهترین نتیجه از عمل خود لازم است تا به بهترین متخصصان و مجهزترین کلینیک‌های چشم مراجعه کنید. چشم عوض حساسی است و هر اشتباهی در روند جراحی می‌تواند برای شما گران تمام شود.

البته نباید این نکته را نیز از خاطر ببرید که هرچند به بهترین پزشک موجود مراجعه کنید و در پیشرفته‌ترین مرکز عمل جراحی خود را انجام دهید، در صورتی که مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را جدی نگیرید و با توجه به دستور پزشک داروها و قطره‌های چشمی خود را مصرف نکنید، ممکن است دچار عوارض بعد از عمل شوید و نتیجه موردنظر خود را دریافت نکنید.

عمل بلفاروپلاستی به‌عنوان یک عمل زیبایی شناخته می‌شود که روی هر دو پلک انجام می‌شود. در برخی از موارد که افتادگی پلک باعث اختلال در دید می‌شود، عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در دسته عمل‌های جراحی درمانی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار