گوناگون

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ یکی از محبوب‌ترین دستورهای دسر در دنیای شیرینی‌پزی است که برای هر مناسبتی می‌توان آن را مانند یک قناد حرفه‌ای درست کرد.

این دسر یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی است که بیسکویت و پنیر خامه‌ای پایه اصلی آن محسوب می‌شوند. در صورت آشنایی با طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌مرغ متوجه این موضوع خواهید شد که چرا کسی دست رد به آن نمی‌زند.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

  • خامه ۲۶۰ میلی‌لیتر
  • پنیر ماسکارپونه ۳۰۰ گرم
  • بیسکویت لیدی‌فینگر ۳۰۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • قهوه اسپرسو ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • پودر کاکائو شیرین‌نشده ۶۰ گرم

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

۱. خامه را آماده کنید

تیرامیسو از آن دسرهای سرد یخچالی است که مانند دستورهای شیرینی‌پزی باید تمام مواد اولیه آن را از ۳۰ دقیقه قبل بیرون بگذارید. این کار مواد را هم‌دمای محیط می‌کند. در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌مرغ نیاز است که خامه ۳۲ درصد چربی را داخل یک کاسه مناسب بریزید. آن را با کم‌ترین سرعت شروع به زدن کنید. کم‌کم سرعت را بالا ببرید. با سرعت متوسط رو به بالا آن را برای پنج دقیقه خوب هم بزنید. حال  خامه‌ای با بافت غلیظ، مطبوع و پف‌‌دار دارید. در نهایت خامه را داخل یخچال بگذارید تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

۲. پنیر ماسکارپونه را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌ مرغ باید پنیر ماسکارپونه را درست کنید پس پنیر ماسکارپونه را با شکر به مدت سه دقیقه و سرعت کم هم بزنید تا در نهایت مخلوطی کرم‌رنگ و یک‌دست داشته باشید. در حالی‌که در دستور تهیه تیرامیسو با موز و گردو برای فیلینگ پنیری ابتدا باید زرده تخم‌مرغ و شکر را می‌زدید. این دنیای متفات اما خوشمزه شیرینی‌پزی را نشان می‌دهد. در ادامه این مرحله باید یک‌سوم از خامه فرم‌گرفته را به پنیر ماسکارپونه اضافه کنید. آن را به آرامی با کمک لیسک یا کاردک شیرینی‌پزی از پایین به بالا مخلوط کنید تا پف خامه نخوابد. مابقی خامه را مجدد داخل یخچال بگذارید.

۳. قهوه را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌ مرغ مانند دیگر دستورهای تیرامیسو قهوه اسپرسو را درست کنید. قالب مورد‌نظر خود را برای چیدن لیدی‌فینگرها انتخاب کنید. بیسکویت‌ها را دانه‌دانه برای یک ثانیه داخل ظرف قهوه فرو کنید. آن‌ها را به ترتیب داخل ظرف موردنظرتان بچینید. روی بیسکویت‌ها را با یک لایه فیلینگ پنیری بمالید. این کار را تا جایی تکرار کنید که لایه‌ آخر خامه را روی بیسکویت‌ها بکشید. در این مرحله دقت داشته باشید که خامه در هر لایه باید کامل روی بیسکویت‌‌ها پخش شود. دسر را برای یک‌ شبانه‌روز داخل یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد یکدیگر بروند. در این مرحله بهتر است روی ظرف دسر را بپوشانید.

۴. تیرامیسو را سرو کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ دسر را از یخچال بیرون بیاورید. پودر کاکائو را روی آن بپاشید. تیرامیسو را با خرده میوه و خامه به زیبایی تزئین کنید. در نهایت آن را با یک فنجان شیک موز و طالبی سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

تیرامیسو که یکی از دسرهای خوشمزه یخچالی است که همشه بهترین بهانه برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌تواند باشد. مطالب بالا دستور تهیه آن را به ساده‌ترین روش ممکن توضیح داده است با این‌حال در ادامه نکات تکمیلی را برای آشپزی آسان یادآور خواهیم شد.

پنیر تیرامیسو

در دستور تهیه تیرامیسو بدون تخم‌مرغ در انتخاب پنیر باید نهایت دقت را به کار بگیرید تا بافت پنیری عالی داشته باشید. پنیرهایی مانند ماسکارپونه، فیلادلفیلا، خامه و لبنه معمولا بهترین انتخاب برای این دسر خوشمزه محسوب می‌شوند. باید دقت داشته باشید که یک تکه از پنیر خامه‌ای برابر با یک ظرف پنیر ماسکارپونه است.

تزئین تیرامیسو

پودر قهوه، کاکائو و خامه معمولا بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان برای تزئین تیرامیسو به کار برد. اگر طعم یکی از این‌ها را نمی‌پسندید می‌توانید همانند تیرامیسو با موز و گردو از برش‌های موز، خرده گردو یا دیگر آجیل‌ها برای روی آن استفاده کنید.

قهوه مورد استفاده در تیرامیسو

قهوه در طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ به طعم قوی این دسر و اسفنجی شدن تیرامیسو بسیار کمک می‌کند. قهوه‌های بسیاری پیش‌رویتان قرار دارد که مناسب تیرامیسوست که از جمله قهوه اسپرسو، قهوه تُرک یا پودر قهوه فوری را می‌توانید مدنظر قرار دهید. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قهو‌ه‌تان باید دمی و غلیظ باشد.

جایگزین بیسکویت لیدی فینگر

در دستور تهیه تیرامیسو بدون تخم‌ مرغ همیشه نیازی به استفاده از بیسکویت‌های لیدی‌فینگر نیست چراکه به راحتی می‌توانید آن را با تکه‌ها یا برش‌های کیک اسفنجی جایگزین کنید. در صورت عدم زمان برای پخت کیک اسفنجی، از بیسکویت‌های ساده، کاکائویی بتی‌پور یا ساقه طلایی استفاده کنید.

تیرامیسو رژیمی

در تیرامیسو بدون تخم‌ مرغ به دلیل عدم وجود زرده تخم‌‌مرغ رژیمی محسوب می‌شود با این‌‌حال باید از بیسکویت‌های بدون گلوتن و کم‌کالری مانند لیدی‌فینگر یا پتی‌بور استفاده کنید. برای تهیه مایه پنیری حتما از پنیرهای کم‌چرب و کم‌کالری استفاده کرده و یا حتی می‌توانید به جای خامه از پودینگ وانیلی استفاده کنید. از سویی دیگر با خواندن طرز تهیه خامه با ماست، آن را رژیمی‌ درست و استفاده کنید. از آن‌جا که این دسر خوشمزه سرشار از کالری است پس خامه کمتری در لایه‌های میانی و روز آن به کار ببرید.

نگه داری تیرامیسو

اگر به دنبال تهیه تیرامیسو برای مدت‌طولانی هستید باید بیخیال تزئین آن شوید پس دور آن را دوبار پلاستیک بپیچید. آن را درون یک ظرف دربسته قرار دهید تا بتوانید برای سه ماه نگه دارید. برای سرو باید آن را از یک شب قبل داخل یخچال قرار دهید سپس با پودر کاکائو تزئینش کنید.

تاریخچه تیرامیسو

تیرامیسو به معنای «من را به آسمان ببر» یا «روحم را جلا بده» نام دختر رستوران‌دار ایتالیایی به اسم لی بِچِری در دهه ۶۰ میلادی است. تکمیل دستورالعمل این دسر خوشمزه حدود دو سال زمان برد. پایه‌های اصلی آن بیسکویت‌های لیدی فینگر، پنیر ماسکارپونه، قهوه غلیظ، زرده تخم‌مرغ و خامه است و به شکل گرد سرو می‌شود. این روزها تغییر و تحولات بسیاری در دنیای آشپزی رخ داده است و اکثر کشورها آن را با توجه به ذائقه افراد خود آن را تغییر داده‌اند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار