گوناگون

نظام بانکی با بحران "تنگنای مالی" روبه‌رو است

پارسینه: "بانک‌های اتریش در ایران شعبه می‌زنند"،"مجامع بانک‌ها در موضوع حقوق‌های نجومی مقصرند"،"مذاکره سیف با ربیعی برای امور انحلال"،" رشد ۱۱هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به بانک مرکزی"،" نظام بانکی کشور با بحران "تنگنای مالی" روبه‌رو است" بانک‌ها مصارف را کنترل کنند"، از اخبار مهم امروز محسوب می‌شود.

تحریریه پارسینه: امروز ۲۲ آبان، خبرهای صنعت بانکداری از همکاری بانک‌های اتریش در ایران و تنگنای مالی نظام بانکی حکایت دارد که در ادامه می‌خوانید و می‌شنوید.


بانک‌های اتریش در ایران شعبه می‌زنند

تسنیم نوشت: یک مقام تجاری اتریش گفت، کشورش قصد دارد به منظور تسهیل فعالیت های تجاری دوجانبه چند شعبه بانکی در ایران افتتاح کند.

مجامع بانک‌ها در موضوع حقوق‌های نجومی مقصرند

محمود بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه هیچ یک از مدیران دولتی و بانکی حقوق خود را تعیین نمی کنند، گفت: در موضوع فیش نجومی مجامع تصویب کننده حقوقها نیز مقصرند.

مذاکره سیف با ربیعی برای امور انحلال

ایسنا نوشت: در حالی فقط یک درصد از سپرده‌گذاران تعاونی ثامن الحجج تعیین تکلیف نشده‌اند که تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که مذاکراتی بین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تعاون در مورد ادامه طرح پرداخت سپرده‌های تعاونی و همچنین تعیین هیات تصفیه برای امور انحلال آن در حال انجام است. به احتمال فراوان بانک مرکزی مدیریت امور تصفیه ثامن‌الحجج را برعهده خواهد گرفت.

رشد ۱۱هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به بانک مرکزی

فارس در گزارشی نوشت: بدهی دولت به بانک مرکزی در ۶ ماهه اول امسال با ۴۵.۳ درصد افزایش به ۳۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان رسیده و از طرفی دیگر حجم سپرده‌های دولت نزد بانک مرکزی در این مدت ۸.۱ درصد کاهش داشته است.

نظام بانکی با بحران "تنگنای مالی" روبه‌رو است

ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با اشاره به اقداماتی که در راستای رفع مشکلات نظام بانکی در کشور صورت گرفته، گفت: نظام بانکی کشور با بحران "تنگنای مالی" روبه‌رو است.

بانک‌ها مصارف را کنترل کنند

به گزارش فارس، محمدرضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه هر چه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم، مصارف بانک‌ها برای کسب سود بیشتر افزایش می‌یابد، گفت: برای کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی خود بانک‌ها باید منابع و مصارف را کنترل کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد