گوناگون

جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان

پارسینه: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای تامین و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.

علیرضا عصمت پرست، با اشاره به تشدید برخورد با تخلفات صنفی و افزایش بی دلیل کالاهای اساسی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: در این راستا اقدامات اساسی برای دسترسی مردم به کالاهای اساسی با قیمت های مصوب رسمی انجام شده و زیر ساختهای لازم برای تولید کالاها در سطح استان برنامه ریزی و در حال انجام بوده که برای بررسی قیمتها و کنترل آن در بازار و بررسی مشکلات و معضلات صنایع و تولید کنندگان، ستاد بازرسی از صنایع، صنوف و کنترل قیمتها تشکیل شد.

وی با اعلام اینکه این ستاد در قالب اکیپ هایی متشکل از کارشناسان و دستگاه های اجرایی ذیربط به یکی از شهرستانهای آذربایجان غربی اعزام و به همراه مسئولان در محلهای توزیع و فروش اقلام اساسی حاضر و نظارت خود را اعمال می کنند، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها و مصوبات این طرح در طول سال اجرایی ولی در آستانه ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها این بازرسی ها هر هفته انجام می شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اولین تیم این ستاد ضمن بازدید از خوی، در چهار اکیپ کاری وضعیت گمرکات و بازارچه ها، کارخانجات مشکل دار، طرحهای توسعه کشاورزی در حال ساخت و ساز و نظارت بر بازار را بررسی و گزارشات لازم ارائه کردند، اعلام کرد: در راستای افزایش نظارت بر بازار کالاهای اساسی تقویت شبکه نظارت و توجه ویژه سازمانهای بازرسی بر روند فعالیتهای صنفی ضروری است.

عصمت پرست ضمن تاکید بر لزوم همکاری مردم با شبکه نظارت و بازرسی آذربایجان غربی برای شناسایی متخلفان، عنوان کرد: در صورتی که برنامه ریزی و مدیریت مناسب در دو بخش نظارت و توزیع تحقق یابد، نوسانات قیمتها در بازار کنترل می شود که در این راستا باید در توزیع ارزاق مردم با برنامه بوده و بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.

وی برخورد قاطع با دلالان و بر هم زنندگان نظم در بازار کالاهای اساسی را یکی از ضرورتهای کاری حوزه نظارت و بازرسی دانست و اضافه کرد: باید همه زنجیره های اقتصادی شامل تولید کننده، تعاونیها و صادرکنندگان و ... با دریافت حمایتهای دولتی قیمت تمام شده محصولات را کاهش و کیفیت آنها را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد