گوناگون

تولید ۲۰۰ هزار تن برنج سفید در آمل

پارسینه: مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه امسال کشاورزان آملی در بیش از 38هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان برنج کشت کردند، اظهار داشت: یش بینی می شود حدود 200هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید شود.

سیدمرتضی امینی اظهار داشت: خوشبختانه شرایط مناسب آب و هوایی و تامین به موقع نهادهای کشاورزی وضعیت کشت برنج امسال را در بهترین وضعیت خود قرار داده است.

وی، شرایط تولید و کشت برنج برای شالیکاران این شهرستان را تاکنون رضایت بخش و قابل قبول خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با مناسب بودن شرایط مناسب آب وهوایی و مدیریت خوب کشاورزان، سال پرباری از نظر میزان تولید برای شالیکاران خواهیم داشت.

امینی ابراز امیدواری کرد با شرایط خوب سال زراعی، امکان کشت دوم و پرورش راتون در شالیزارهای آمل وجود دارد.

وی بیان داشت: نخستین خوشه سبز رنگ برنج از نوع رقم طارم محلی پس از گذشت بیش از 60 روز از زمان کشت در شالیزارهای شهرستان آمل به بار نشست.

مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: این خوشه های سبز رنگ در مجموع در سطح 6.5 هکتار از شالیزارهای روستاهای کچب سفلی، تازه آباد و جالیکلا به بار نشست.

شهرستان آمل از مناطق مهم تولید برنج در کشور بوده و شالیکاران این شهرستان سالانه برنج مورد نیاز حدود 4.5 میلیون نفر را تولید می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد