گوناگون

"قیمت گازوئیل درصورت آزادسازی بیش از بنزین می‌شود"

پارسینه: این نماینده مجلس هشتم با اشاره به تناقضات ایجاد شده در شرایط اقتصادی با افزایش نرخ ارز، خاطرنشان کرد: اگر قبلا کسی می‌دانست که قیمت ارز قرار است چقدر افزایش پیدا کند، در فاز نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها، قیمت بنزین ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان نبود و امروز باید شاهد بنزین ۴۰۰۰ تومانی بودیم.

سیدعماد حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر پکیج کاملی از قیمت فرآورده‌ها و حامل‌های انرژی وجود ندارد، گفت: چرا باید قیمت بنزین ۲۵۰۰ شود؟ اینها همه ناپایداری اقتصاد در عرضه و تقاضاست. اگر قرار باشد جهشی در قیمت بنزین رخ دهد، به همان میزان نیز قیمت گازوئیل جهش خواهد داشت.

وی افزود: اگر قرار باشد قیمت حامل‌های انرژی بر اساس قیمت‌های جهانی به طور کامل آزاد شود، قیمت گازوئیل بیش از قیمت بنزین خواهد بود.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به تناقضات ایجاد شده در شرایط اقتصادی با افزایش نرخ ارز، خاطرنشان کرد: اگر قبلا کسی می‌دانست که قیمت ارز قرار است چقدر افزایش پیدا کند، در فاز نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها، قیمت بنزین ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان نبود و امروز باید شاهد بنزین ۴۰۰۰ تومانی بودیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اشتباهی به اشتباهات قبلی اضافه می‌شود و باز هم به مسیر اشتباه گذشته باز می‌گردیم اما این بار با ضریب اشتباه بیشتر.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت دهم باید اجازه دهد تا دولت بعدی درباره ورود به فاز دوم تصمیم‌گیری کند، اعلام کرد: با افزایش قیمت ارز، درآمدهای مردم افزایشی نداشته و یارانه نقدی هم دیگر تاثیر چندانی در روند زندگی مردم ندارد. آن چیزی که در شرایط فعلی باید برای دولت و مجلس مهم باشد این است که اقتصاد کشور را با سیاست‌های اقتصادی محدود و زودگذر پیش نبرند.

این عضو سابق کمیسیون انرژی اظهار داشت: اکنون زمان آن است که مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند و به دور از اغراض سیاسی، این مشکلات را حل کند. به نظر می‌رسد ۶ ماه برای دولتی که در ۷ سال گذشته نتوانسته مشکلات را برطرف کند، زمان کمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته انحرافی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تحریم‌هاست که تنها درصد کمی از آن به تحریم مربوط می‌شود، اما تلاش می‌شود تا اجرای نادرست فاز اول را بر دوش تحریم‌ها بیندازند که این کاملا نادرست است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد