گوناگون

برنج خارجی چقدر افزایش قیمت داشت؟/ لپه کمیاب شد/ شکر به آرامش رسید

برنج خارجی چقدر افزایش قیمت داشت؟/ لپه کمیاب شد/ شکر به آرامش رسید

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بازار برنج پاکستانی و هندی بدلیل کمبود با نوسان قیمت روبرو شده است.اخیرا لپه در بازار کمیاب شده به طوریکه قیمت آن ظرف ۲۰ روز گذشته از ۵۵ به ۷۸ هزارتومان رسیده است و نرخ شکر هم مشخص شد.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرآنلاین، رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، گفت: ورود اتحادیه بنکداران به بحث توزیع شکر برای صنف موجب شده تا بازار به آرامش برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گفته او، هم اکنون هرکیلو شکر با نرخ ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار بنکداران  و ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان بدست مصرف کننده نهایی می رسد، براین اساس بصورت امتحانی چند واحد صنفی را به بازارگاه معرفی کردیم  و این چالش به مرور بهبود می یابد.

کنگری ادامه داد: با ورود اتحادیه بنکداران مشکل بازار شکر در حال مرتفع شدن  است به طوریکه شکر با نرخ مصوب توزیع می شود.

بازار برنج ایرانی از ثبات نسبی برخوردار است

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت برنج خبر داد و گفت: علی رغم ممنوعیت واردات و عدم ترخیص در فصل برداشت، بازار برنج پاکستانی و هندی بدلیل کمبود با نوسان قیمت روبرو شده است به طوریکه قیمت برنج پاکستانی از ۳۷ هزارتومان به ۵۰ هزارتومان و هندی از ۴۶ هزارتومان به ۶۵ هزارتومان رسیده است.

او با بیان اینکه بازار برنج ایرانی از ثبات نسبی برخوردار است، افزود: قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی در بنکداری ها ۱۰۰ هزارتومان و پرمحصول ۵۵ تا ۶۰ تومان است و بدلیل توازن میان عرضه و تقاضا نوسانی در بحث بازار برنج ایرانی نداریم و در برنج خارجی  ازدیاد تقاضا در برابر عرضه منجر به نوسان شده است. گفتنی است قیمت تمامی اقلام از جمله برنج با احتساب حداکثر ۱۵ درصد سود از عمده فروشی تا مصرف کننده نهایی باید عرضه شود.

کنگری از افزایش قیمت لپه خبر داد و گفت: اخیرا لپه در بازار کمیاب شده به طوریکه قیمت آن ظرف ۲۰ روز گذشته از ۵۵ به ۷۸ هزارتومان رسیده است و در خصوص  مابقی حبوبات مشکلی نداریم.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد