گوناگون

حضور سه نماینده جدید در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران

پارسینه: علی اسماعیلی، رییس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ارسال نامه‌ای به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران برای حضور نمایندگانی از این مراکز در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران آینده خبر داد.

اسماعیلی اظهار کرد: از آن‌جا که نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور به شمار می‌آید باید فعالیت‌های مربوط به این رویداد به صورت مستمر انجام و پیگیری شوند.

وی ادامه داد: در این راستا اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران تاکنون پیشنهادها و ایده‌های خود را برای هر چه بهتر برپا شدن بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران ارایه کرده‌اند.

رییس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با هدف برپایی هر چه با شکوه‌تر نمایشگاه کتاب سال آینده، می‌کوشیم در ترکیب شورای سیاستگذاری تغییراتی را ایجاد کنیم. به همین دلیل در نامه‌ای به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران خواستار حضور نماینده تام‌الاختیاری از این مراکز در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران سال آینده شدیم.

اسماعیلی افزود: بر اساس تجربیاتی که از ساختار سازمانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کسب کردیم، تغییراتی را در چارت نهایی این ساختار در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران شاهد خواهیم بود.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که «نشست‌های بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چه موضوع‌هایی را پوشش خواهند داد؟» گفت: درباره محتوای نشست‌های بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران به صورت جدی در جلسه آینده شورای سیاستگذاری که ماه جاری برگزار خواهد شد، بحث و بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که همه فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران باید مورد تایید معاونت علمی و فرهنگی نمایشگاه قرار بگیرند، اظهار کرد: بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تغییرات متعددی مواجه شده بود که زمینه استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان را فراهم کرد. از میان این تغییرات می‌توان به ارتقای کمیته ناشران بین‌الملل به معاونت امور بین‌الملل، ادغام برخی کمیته‌ها اشاره کرد.

اسماعیلی بیان کرد: امسال نیز می‌کوشیم تا غنی‌تر و قوی‌تر از گذشته برای برپایی باشکوه و باکیفیت نمایشگاه کتاب تهران گام برداریم.

بنابراین جلسه‌های شورای سیاستگذاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران را به صورت مستمر درهر ماه از سال جاری تا موعد برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهیم کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی اعضای این شورا گزارشی از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته ارایه شد.

اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب آینده از این دستاوردها بهره‌مند خواهند شد و بر اساس این نتایج فعالیت‌های خود را با پشتکار بیشتر ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد