گوناگون

رونمایی حزب الله از گنجینه موشکی خود/ حزب الله با نمایش تاسیسات موشکی اش خواب را از چشمان اسراییل ربود+فیلم

رونمایی حزب الله از گنجینه موشکی خود/ حزب الله با نمایش تاسیسات موشکی اش خواب را از چشمان اسراییل ربود+فیلم

جنبش مقاومت اسلامی لبنان تصاویری از تأسیسات نظامی عظیمی به‌نام عماد۴ را تحت عنوان «کوه‌های ما، زرادخانه‌های ما است» منتشر کرد که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک وجود دارد.

به گزارش پارسینه، رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان ویدیویی تحت عنوان «کوه‌های ما گنج‌های ما هستند» از پایگاه موشکی سری «عماد ۴» حزب‌الله پخش کردند.

حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی با عنوان «کوه‌های ما گنجینه‌های ما هستند»، از تأسیسات زیرزمینی خود با نام عماد-4 رونمایی کرد. این تأسیسات زیرزمینی علاوه‌بر دارا بودن مسیرهای فرعی و اصلی که امکان حرکت و تردد خودروهای حامل لانچر را فراهم کرده، برای شلیک راکت و موشک از داخل تأسیسات دارای دریچه‌هایی‌ست که می‌تواند امکان پرتاب راکت و موشک را در حجم آتش بالا فراهم کند.

اما نکته نمایش داده شده در این ویدئو، خودروهای حامل لانچری است که راکت‌های غیرهدایت‌شونده خیبر را حمل و پرتاب می‌کنند. خیبر-1 که منشأ ساخت آن به مرکز مطالعات و تحقیقات سوریه بازمی‌گردد و با نام M-302/B-302 نیز شناخته می‌شود، برای اولین‌بار درطی جنگ تموز (2006) توسط حزب‌الله لبنان برعلیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شامل بیت شیان (در دره اردن)، خَدِرا (شهری در حیفا) و حیفا استفاده شد. احتمالا نمایش این راکت، خاطراتی را نیز برای شهرک‌نشینان یادآوری خواهد کرد.

این راکت با قطر 302 م‌م و وزن 750 کیلوگرم، می‌تواند سرجنگی 150 کیلوگرمی (خوشه‌ای یا ترکش‌شونده) را تا بردی معادل 100 الی 150 کیلومتر حمل کند.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در رونمایی از پایگاه سری خود اعلام کرد: یکی از پیام‌های «عماد ۴» نشان دادن میزان «محرمانه بودن بسیار عالی» در مورد مکان قابلیت‌های موشکی حزب‌الله است.

طبق گزارش المیادین به نقل از رسانه‌ نظامی حزب‌الله لبنان، تأسیسات واقع در اعماق زمین نه تنها از قابلیت‌های اطلاعاتی متخاصم به دور است، بلکه در برابر اهداف متخاصم نیز در امان می‌ماند.

در پیام‌های «عماد ۴» آمده است: تاسیسات واقع در عمق زمین نه تنها از قابلیت‌های اطلاعاتی خصمانه دور است، بلکه محافظت در برابر اهداف متخاصم را نیز فراهم می‌کند.

در این پیام‌ها تاکید شده است: مقاومت همیشه ظرفیت کامل برای پاسخگویی تند و مخرب را خواهد داشت.

در پیام‌های «عماد ۴» آمده است: مقاومت همان طور که در علوم راهبردی می‌گویند، قابلیت «ضربه دوم» را خواهد داشت.

در این پیام‌ها همچنین عنوان شده است: در ویدیو تأسیسات با شماره «۴» نشان داده می‌شود که یکی از مجموعه‌ امکاناتی است که شماره واقعی آنها مشخص نیست.

در این پیام‌ها تاکید شده است: این ویدئو میزان راحتی عملیاتی را نشان می‌دهد که مبارزان در زیرزمینی در تأسیساتی به اندازه یک شهر کار می‌کنند.

در پیام‌های «عماد ۴» تاکید شده است: این تأسیساتی که مجاهدان در آن در زیرزمین کار می‌کنند، مشخص نیست از کجا شروع شده، به کجا ختم می‌شود و به چه چیزی متصل است.

طبق این پیام‌ها، توانمندی‌های مقاومت اسلامی به ویژه موشک‌ها برای دفاع از لبنان آمادگی کامل دارند. مقاومت از جنگ نمی‌ترسد، بلکه اگر دشمن تصمیم بگیرد در تشدید تنش و تهاجم بیش از حد پیش برود، آماده جنگ است.

اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد این پایگاه موسوم به پایگاه عماد ۴ مجهز به موشک‌ها یا سیستم‌های الکترونیکی و سکوهای شلیک موشک است.

این شبکه گزارش داده است این پایگاه مجهز به شبکه برق و سیستم‌های تماس و استحکامات بزرگ است.

یک منبع حزب‌الله به تلویزیون عربی گفت: موشک‌های دقیق در تاسیسات عماد ۴ آمادگی آتش ما را برای هدف قرار دادن اهدافی که انتخاب می‌کنیم، ثابت می‌کند.

این منبع حزب‌الله افزود: این فایل ویدیویی پیامی به اسرائیل است که اگر حمله پیش‌دستانه‌ای علیه ما انجام دهد، دسترسی به این امکانات دشوار خواهد بود.

 

حجم ویدیو: 23.64M | مدت زمان ویدیو: 00:04:35 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار