گوناگون

سرنوشت تراژیک و باورنکردنی بازمانده ژاپنی کشتی تایتانیک+ تصاویر

سرنوشت تراژیک و باورنکردنی بازمانده ژاپنی کشتی تایتانیک+ تصاویر

سالیان زیادی از حادثه تایتانیک می گذرد اما گزارش های بازماندگان هنوز هم مردم را جذب می کند

به گزارش پارسینه، تا به امروز، غرق شدن کشتی تایتانیک یکی از غم انگیز ترین رویدادها در تاریخ بلایای دریایی است.اما چیزی که همچنان مردم را بیشتر به خود جلب می کند، داستان های گیرا از بازماندگان است ؛ مانند داستان مسافر ژاپنی تایتانیک با نام ماسابومی هوسونو.

ژاپن تایمز گزارش داد که قبل از حرکت کشتی تایتانیک، هوسونو به عنوان معاون شورای راه آهن وزارت حمل و نقل ژاپن در روسیه کار می کرد.

در غروب سرد ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، کشتی تایتانیک با کوه یخ برخورد کرد.

 نجات معجزه آسای هوسونو

با توجه به گزارش او از این فاجعه که خانواده‌اش در سال ۱۹۹۷ به طور عمومی آن را به اشتراک گذاشتند ؛ هوسونو با ضربه زدن به در کابین خود از خواب بیدار شد. با این حال، از آنجایی که هوسونو یک خارجی در نظر گرفته می شد، او را به سمت عرشه های پایین، دور از قایق های نجات فرستادند. 

در حالی که برای لحظات پایانی خود آماده می شد، زمانی که افسری که یک قایق نجات را بارگیری می کرد ، گفت که دو صندلی در دسترس است، شانس زنده ماندن برای او به وجود آمد . یک مرد از فرصت استفاده کرد و جلو رفت. هوسونو در ابتدا تردید داشت اما سرانجام از آخرین فرصت استفاده کرد و نجات یافت.

64c9617fcf0778001968e590

بنابراین، او پرید و بقای خود را تضمین کرد. هونوسو یکی از ۷۰۰ بازمانده تایتانیک شد، در حالی که ۱۵۰۰ نفر از بین رفتند.

ژاپن، هونوسو را برای زنده ماندن نبخشید

برخلاف ویولت جسوپ ، مهمانداری که از غرق شدن جان سالم به در برد، یا مولی براون "غرق نشدنی" ، استقبال سردی از هوسونو در ژاپن شد.

او با انتقاد شدید مطبوعات ژاپنی مواجه شد که مردانی را که بزدلانه زندگی می‌کردند محکوم می‌کردند و شجاعت کسانی را که مرده بودند، ستایش می‌کردند. به گفته متروپلیس ژاپن ، او به دلیل عدم پایبندی به اصل "اول زنان و کودکان" و اجتناب از مرگ شرافتمندانه، طرد شد. بنابراین، هوسونو در معرض چیزی قرار گرفت که ژاپنی ها از آن به عنوان «مورا هاچیبو» یا طرد اجتماعی یاد می کنند.

64c96204048ff200190f52fb

آسوشیتدپرس گزارش داد که او کار خود را در سال ۱۹۱۴ از دست داد. هوسونو تا زمان مرگش در سال ۱۹۳۹ در شرمساری و گوشه نشینی زندگی کرد. حتی پس از درگذشت او، ذکر کشتی تایتانیک در خانه اش ممنوع بود.

بر اساس گزارش The Brantford Expositor ، تحقیر زنده ماندن هوسونو تا دهه ۱۹۹۰ ادامه یافت و با تبلیغات منفی رسانه های ژاپنی پس از فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون افزایش یافت.

در سال ۱۹۹۷، نوادگان هوسونو نوشته‌های او را درباره آخرین ساعات کشتی تایتانیک منتشر کردند.

در سال ۱۹۹۷، آسوشیتدپرس گزارش داد که نوشته‌ ها نشان می‌دهند که هوسونو در واقع کمک کرد تا قایق نجات از کشتی در حال غرق شدن دور شود و همسفران را نجات داد.

مت تیلور، محقق آمریکایی که در مورد نوشته‌های هوسونو تحقیق می‌کرد، به آسوشیتدپرس گفت : این کشف به طور مؤثر "افتخار و اعتبار او را بازیابی می‌کند." مطمئناً، این افشاگری ها، همدردی عمومی زیادی را برای هوسونو به همراه داشت.

شرح هوسونو که بر روی لوازم التحریر تایتانیک نوشته شده است، تا به امروز یکی از دقیق‌ترین یادبودها از اتفاقی است که در کشتی تایتانیک رخ داده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار