گوناگون

داستان مرد عجیبی که ۴۵ سال دستش را بالا نگه داشته است

داستان مرد عجیبی که ۴۵ سال دستش را بالا نگه داشته است

تصمیم امار بهاراتی برای زندگی با دست بالا آسان نبود. بعد از مدتی دست و کتفش شروع به درد کرد. با وجود آن درد، او هرگز تسلیم نشد

به گزارش پارسینه به نقل از history defined ،آیا می توانید تصور کنید که یک روز از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که دست راست خود را پایین نیاورید؟ پایبندی به چنین تصمیمی مستلزم داشتن انگیزه قوی است. بسیاری از ما دستی را برای زمان خاصی به سمت آسمان بلند کرده‌ایم، اما در نهایت، وقتی بازو شروع به درد می‌کند، آن را زمین می‌گذاریم. اما یک مرد تصمیم گرفت دست خود را بالا بیاورد و دیگر هرگز آن را پایین نیاورد. پس چه چیزی باعث شد که امار بهاراتی این کار را انجام دهد؟

دنبال کردن نشانه

زمانی در دهه ۱۹۷۰، امار بهاراتی در بانکی در هند کار می کرد. او متاهل و دارای سه فرزند بود و زندگی معمولی را سپری می کرد. امار علیرغم همه برکاتی که در زندگی داشت احساس می کرد چیزی کم است و همین امر باعث شد تا برای یافتن پاسخ بیشتر، در زندگی معنوی فرو برود. 

امار یک روز صبح از خواب بیدار شد و همه چیز از جمله خانواده، دوستان و کارش را رها کرد. چرا؟ زیرا او احساس می کرد که باید راهب شود و زندگی مقدسی به دور از مادیات داشته باشد و به خدای هندی شیوا تقدیم شده است.

دنبال کردن این نشانه آسان نبود. وسوسه های مختلفی وجود داشت که امار بهاراتی در سال های اولیه سفر خود با آنها روبرو شد. 

در سال ۱۹۷۳ تصمیم گرفت تا پایان عمر خود، با دست بالا زندگی کند و با شیوا ابراز همبستگی کند. این تصمیم او را به شهرت رساند و مردم در سرتاسر جهان برای دیدن او آمدند. 

بعدها امار توضیح داد که مخالف جنگ است و بالا بردن دستش برای نشان دادن صلح جهانی و به نشانه احترام به شیوا است. 

«من چیز زیادی نمی‌خواهم. چرا ما بین خودمان دعوا می کنیم؟ چرا این همه نفرت و دشمنی بین ما وجود دارد؟ من می خواهم همه هندی ها در صلح زندگی کنند. من می‌خواهم تمام دنیا در صلح زندگی کنند.»

تجربیات اولیه با دست بالا نگه داشته شده

تصمیم امار برای زندگی با دست بالا آسان نبود. بعد از مدتی دست و کتفش شروع به درد کرد. با وجود آن درد، امار بهاراتی تسلیم نشد. طی دو سال بعد، درد شروع به کاهش کرد. امار احساس خود را در بازو از دست داد.

دست او اکنون بی فایده است زیرا در حالت برآمده گیر کرده است. امار اعتراف می کند که حتی اگر الان می خواست دستش را پایین بیاورد، از نظر فیزیکی ممکن نبود. امروز، بازوی او در یک وضعیت نیمه عمودی عجیب گیر کرده است

بهاراتی و دیگران تصدیق می‌کنند که حتی اگر بتواند بازوی خود را به صورت فیزیکی از حالت برافراشته پایین بیاورد، به باورهای معنوی‌اش آسیب می‌رسد.امار بهاراتی معتقد است که اقدام او باعث ترویج صلح جهانی می شود. 

او هرگز قصد ندارد در این زندگی دستش را پایین بیاورد. مقامات اذعان می کنند که بازوی او هنوز سالم است، بنابراین احتمالاً بازوی او مانند یک شاخه شکسته نمی شود. اما غضروف خشک شده و عقب نشینی کرده است، به این معنی که اگر تلاشی برای پایین آوردن آن انجام شود، بازوی او احتمالاً در محل مفصل، متلاشی می شود که باعث شکسته شدن بازوی او می شود.

نتایج عمل ایمان امار بهاراتی 

ایمان باورنکردنی Amar Bharati دیگران را برانگیخت تا به فکر بلند کردن دست ها و نگه داشتن آنها برای سالها باشند. ژست او همچنین هزاران هندی را برانگیخت تا گامی بردارند و راهب شوند. در حالی که هیچ کس از رکورد ۴۵ ساله امار فراتر نرفته است، اما دیگرانی مانند او سال ها با دست و بازوهای بالا نگه داشته، در حال زندگی هستند.

به گفته امار، «من چیز زیادی نمی خواهم. من همیشه تعجب می کنم که چرا باید با هم دعوا کنیم، با هم رقابت کنیم، این همه نفرت داشته باشیم. من می خواهم همه در جهان در صلح زندگی کنند».

او یاد گرفته است که روی این واقعیت کار کند که دستش در حالت بالا قرار دارد. او به گونه ای زندگی می کند که گویی دستش را بریده اند و همه کارها را با دست دیگر انجام می دهد؛ از غذا خوردن گرفته تا لباس پوشیدن و حمام کردن. او به وضوح معتقد است که این مسیر او را به شیوا نزدیک‌تر می‌کند و مردم را به فکر آرامش بیشتر در زندگی روزمره خود می‌اندازد. 

در حالی که بسیاری از افراد باور ندارند که داستان امار حقیقت داشته باشد، شواهد مستندی از دست این مرد در حالت بلند شده و آسیب ناشی از آن وجود دارد.

این مرد هندی به تلاش خود برای صلح ادامه می‌دهد با این حال برخی خاطرنشان می کنند که روابط خانوادگی وی آسیب دیده است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه خانواده او چگونه با تصمیم او کنار آمدند و آیا آنها از آن حمایت کردند، وجود ندارد. امار بهاراتی زنده است و انتظار می‌رود سال‌های بیشتری با دست بالا به زندگی ادامه دهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد