گوناگون

فانی: آموزش و پرورش می‌تواند ۲۳۶ بوم داشته باشد

پارسینه: سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با در برداشتن ۷۵۰ منطقه در کشور، می‌تواند ۲۳۶ بوم داشته باشد.

علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه که در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد، با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته توسط تیم تخصصی مطالعاتی در زمینه ساماندهی نیروی انسانی، بر در نظر گرفتن مواردی نظیر تراکم معلم در برخی مناطق، دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی و جنسیت بر احصای کمبود نیروی انسانی در مناطق با توجه به مؤلفه‌های یادشده و غیربومی بودن نیروی انسانی در مناطق محروم تأکید کرد.

وی با اشاره به مدت تعهد کمتر از پنج سال نیروی انسانی غیربومی در مناطق محروم، تصریح کرد: پیشنهاد شده است که در استخدام نیروی انسانی، بومی بودن افراد به عنوان یک مؤلفه مهم مدنظر قرار گیرد. فانی با متفاوت خواندن اصطلاحات بوم و بومی ادامه داد: آموزش و پرورش با در برداشتن ۷۵۰ منطقه در کشور، می‌تواند ۲۳۶ بوم داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی نظیر افزایش حقوق و فوق‌العاده شغل برای نیروهای انسانی که به دلیل کمبود نیرو از تدریس در دوره تحصیلی بالاتر به دوره پایین‌تر منتقل شده‌اند، انگیزه ماندگاری و رغبت آنان برای تدریس در دوره تحصیلی جدید افزایش یابد. فانی با اشاره به نگارش متن بازنشستگی پیش از موعد و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی در زمان حضورش در آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: اجرای مطلوب موضوعات مصوب، به کیفیت اجرای آنها بستگی دارد و این موارد باید با دقت کافی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد