گوناگون

دمای هوای خراسان شمالی تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

پارسینه: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با ورود سامانه بارشی به این استان دمای هوا با کاهش محسوس 6 تا 10 درجه ای مواجه شده و این امر موجب یخ زدگی، جاری شدن روان آب و اختلال در تردد خواهد شد.

آیدا فاروقی روز سه شنبه اظهار کرد: نقشه های پیش یابی هواشناسی،نشان دهنده وزش باد شدید با احتمال توفان و به تدریج افزایش ابر است و تا فردا این سامانه در استان استقرار کامل دارد و به تدریج تا اوایل روز پنجشنبه به تناوب بارش باران در برخی مناطق رگبار توام با رعد و برق پیش بینی می شود.
وی افزود: ناپایداری ها از سه شنبه بعد از ظهر تا چهارشنبه شب از شدت بیشتری برخوردار بوده و به دلیل بارش باران و برف بخصوص در مرکز و جنوب شرق استان جاری شدن روان آب، اختلال در رفت و آمد جاده ای و کاهش دید افقی به دلیل مه قابل انتظار است.
وی گفت: برای چهارشنبه کاهش 6 تا 10 درجه سانتیگراد دمای هوای را خواهیم داشت.
کمینه هوای بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در روز سه شنبه 2درجه سانتیگراد و بیشینه دما 15 درجه سانیگراد است که برای روز چهارشنبه کمینه منفی سه درجه و بیشینه چهار درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
در 24 ساعت گذشته کمینه دمای بجنورد 6 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن 18 درجه سانیگراد بوده است و در این مدت کوسه با کمینه دمای دو درجه سانتیگراد سرد ترین و آشخانه با بییشینه دمای 20 درجه سانتگیراد گرمترین نقطه استان گزارش شده است.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد