گوناگون

۵ هکتار از مراتع و جنگل سوادکوه سوخت

۵ هکتار از مراتع و جنگل سوادکوه سوخت

پارسینه: رئیس منابع طبیعی شهرستان سوادکوه مازندران گفت که براساس برآورد اولیه، حدود ۵ هکتار از مراتع و جنگل سوادکوه سه شنبه شب در آتش سوخت.

آتش سوزی جنگل های شمال غربی روستای کارمزد سوادکوه از حدود ساعت ۲۰ سه شنبه آغاز شده بود که با تلاش نیروهای یگان منابع طبیعی و اهالی منطقه ساعت ۲ بامداد چهارشنبه آتش مهار شد.
در این آتش سوزی بیش از ۴ تا ۵ هکتار از علف های بوته ای، درختچه ها و چند اصله درخت در آتش سوخت .یدالله داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلافاصله پس از آتش سوزی نیروهای یگان حفاظتی با همکاری اهالی در منطقه حضور یافته و پس از۶ ساعت آتش را مهار کردند.
وی بیان کرد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.به گفته رئیس منابع طبیعی سوادکوه، نیروهای یگان حفاظت همچنان در محل حادثه حضور دارند.بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار است.
جنگلهای بکر در مناطقی که میان بومیان و اهالی پرتاس خوانده می‌شود دارای مسیرهای دشوار بوده ولی به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعی خاص، همواره در پوششی از مه قرار داشته و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این نو ع از جنگلها نیز دره‌های زیبا، بهمراه نهرها، آبشارها و چشمه سارهای متعدد، خودنمایی می‌کند.
وجود درخت‌ها و درختچه‌های منحصربه‌فرد مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه به همراه گیاهان میوه دار وحشی مثل ازگل، ولیک، زال زالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده‌است.
۵ هکتار از مراتع و جنگل سوادکوه سوخت
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد