گوناگون

تلاش تاکسیرانی برای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی متناسب با نرخ تورم

پارسینه: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران به انجام یک پژوهش در این باره اشاره کرد و گفت: نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان می‌دهد همواره فاصله قابل توجهی میان نرخ کرایه‌های تاکسی و میزان تورم در کشور وجود داشته است که امیدواریم این مشکل در آینده حل شود.

میثم مظفر در مراسم رونمایی از بسته خدمات رفاهی تاکسیرانان تهران (طرح بشارت) با اشاره به جابجایی چهارمیلیون مسافر به صورت روزانه توسط ناوگان تاکسی در پایتخت، گفت: شهر تهران با برخورداری از 80 هزار تاکسی در رتبه نخست ناوگان تاکسیرانی کلان شهرهای جهان قرار دارد و جامعه قابل توجهی را در بر می‌گیرد. به طوری که با احتساب اعضای خانواده تاکسیرانان، مجموعا 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان تاکسیرانی قرار دارند.

وی با اشاره به کارکرد تاکسی به عنوان یک رسانه اظهار کرد: تاکسی رانان در تهران به مثابه یک شبکه اجتماعی عمل می‌کنند. به عنوان مثال اگر روزی تمامی رانندگان تصمیم بگیرند که در رعایت آداب گفتاری و یا مقررات راهنمایی و رانندگی پیشگام باشند، می‌توانند در طیف وسیعی از شهروندان اثر بگذارند.

وی نوسازی و هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی را از برنامه‌های مهم سازمان تاکسیرانی برشمرد و گفت: در گذشته سازمان تاکسیرانی مستقیما با همه رانندگان در ارتباط بود اما اکنون از وظایف تصدی گری فاصله گرفته و وجود 26 شرکت خصوصی تنها بخش هدایت و حمایت را بر عهده دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: به زودی فهرست جدیدی از و ظایف این سازمان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

واگذاری فهرست جدیدی از وظایف تاکسیرانی به بخش خصوصی

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب رفاهی و معیشتی رانندگان تاکسی گفت: هنوز رانندگان از پوشش کامل ایمنی و حداقل‌های حمایتی برای تامین تجهیزات خودروی خود برخوردار نیستند.

مظفر در حالی به این موضوع اشاره کرد که نرخ کرایه تاکسی با واقعیت‌ها و هزینه‌هایی که بر دوش رانندگان است، انطباق ندارد که این اظهارات او با تشویق رانندگان حاضر در جلسه مواجه شد.

وی ادامه داد: فشارهای ناشی از تورم اخیر بر گرده تاکسیرانان سوار شده و این قشر زحمت کش فدای تورم می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران به انجام یک پژوهش در این باره اشاره کرد و گفت: نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان می‌دهد همواره فاصله قابل توجهی میان نرخ کرایه‌های تاکسی و میزان تورم در کشور وجود داشته است که امیدواریم این مشکل در آینده حل شود.

وی در ادامه به ویژگی‌های طرح بشارت اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح نویدی برای قدرشناسی از تاکسیرانان است، گفت: البته برای توسعه اقدامات رفاهی نیازمند کمک دولت، مجلس و شورای شهر تهران هستیم. به عنوان مثال نوسازی 17 هزار تاکسی فرسوده تهران مسیری است که باید توسط دولت هموار شود و یا تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی نیازمند عنایت شورای شهر است و همین طور در بحث پوشش بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی بالای 50 سال که 20 هزار نفر را در بر می‌گیرد، نیازمند اصلاح قانون توسط مجلس است.

در این مراسم از سامانه اینترنتی طرح بشارت که برای ثبت نام رانندگان به منظور برخورداری از خدمات رفاهی طراحی شده است نیز رونمایی شد. این خدمات شامل پوشش بیمه تکمیلی رایگان کلیه رانندگان تاکسی و پوشش بیمه خانواده‌های آنها با تخفیف 70 درصد، پوشش بیمه عمر و حوادث رایگان و همینطور بیمه بدنه خودرو، استفاده از تخفیف 50 درصدی در سالن‌های سینما، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ، مراکز ورزشی و همینطور تالارهای پذیرایی یاس به منظور برگزاری مراسم مختلف، ارائه خدمات اقامتی در مشهد مقدس به خانواده‌های تاکسیران با تخفیف ویژه متناسب با تخفیف کارکنان شهرداری تهران و همینطور ارائه خدمات کلینیکی و سرپایی و دندانپزشکی مراکز درمانی شهر تهران با تخفیف 25 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد