گوناگون

آماز زائرین اربعین از مرز ۳ میلیون نفر گذشت/تداوم خدمات رسانی پلیس تا بازگشت آخرین زائر

آماز زائرین اربعین از مرز 3 میلیون نفر گذشت/تداوم خدمات رسانی پلیس تا بازگشت آخرین زائر

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی از سفر بالغ بر 3 میلیون زائر به کربلای معلی از مرزهای 6 گانه کشور تاکنون خبر داد و گفت: 2 میلیون و 800 هزار نفر آن ها را زوار ایرانی و 200 هزار نفر را هم زائران دیگر کشورها تشکیل می دادند.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار " احمدرضا رادان " در حاشیه بازدید از مرز بین الملی خسروی در جمع خبرنگاران از خروج سه میلیون زائر اربعین از کشور خبر داد و افزود: از مجموع 2 میلیون و 800 هزار زائر ایرانی که به کربلا سفر کرده اند بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر آن ها به کشور بازگشته اند و حدود یک میلیون و 300 هزار زائر دیگر هنوز در کشور عراق به سر می برند.

وی ادامه داد: احتمالا در روزهای آتی گروه هایی دیگر از زائران به عراق سفر کنند اما به نظر می رسد از این پس باید منتظر حجم بازگشت زائران به کشور باشیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی یادآور شد: با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده امسال شاهد تسهیل در ورود و خروج زائران در همه مرزهای کشور بودیم به گونه ای که زمان ایستایی آن ها به 4 ثانیه کاهش یافته است.

سردار رادان همچنین با اشاره به تداوم خدمات رسانی پلیس به زائران اربعین گفت: این خدمات تا پایان ماموریت اربعین و بازگشت آخرین زائر ادامه پیدا می کند.

وی همچنین با قدردانی از همراهی مردم با پلیس و دیگر دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در ماموریت اربعین و احترام آن ها به قوانین و مقررات رانندگی گفت: به خاطر همین همراهی شاهدکاهش تصادفات و تلفات رانندگی نسبت به سال های قبل بودیم.

عالیترین مقام انتظامی کشور در ادامه از زائران خواست تا در هنگام بازگشت نیز از سرعت و سبقت های غیرمجاز خودداری و تحت هیچ شرایطی هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

سردار رادان تصریح کرد: زائران هر زمانی که احساس خستگی کردند حتما ساعتی را در موکب ها و یا حاشیه جاده در نقطه امنی به استراحت بپردازند تا خدای نکرده حلاوت و شیرینی این سفر با برکت به کامشان تلخ نشود.

وی در پایان زیرساخت های مرز خسروی را نیز بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: به واسطه امکانات خوبی که فراهم شده بود امسال شاهد افزایش ترددها از این مرز نسبت به سال های قبل بودیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار