گوناگون

وحدت شرط تحقق پیروزی و موفقیت در فلسطین است

پارسینه: نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: وحدت شرط تحقق پیروزی و موفقیت در فلسطین است و همه باید برای حل مسئله فلسطین به وحدت برسند.

خالد قدومی نماینده حماس در ایران در همایش مقاومت، بیداری اسلامی و آزادی فلسطین گفت: واقعیت این است که شعار مذکور نیاز به بستری مناسب و برنامه‌ای عملی دارد تا این وحدت که همه ما چشم امید به تحقق آن داریم و افراد را به آن دعوت می‌کنیم به دست آید.

وی تصریح کرد: علمای سیاست در توصیف این انقلابها و این بهار بوجود آمده و اینکه ماهیت آن اسلامی است یا قومی یا عربی یا هر چیز دیگر با یکدیگر اختلاف نظر دارند. این اختلاف نظرها حتی در موضع اعضای جبهه واحد یعنی جبهه مقاومت در قبال مسائل و حوادث گوناگون وجود دارد و اولین کسانی که این اختلاف نظر میان آنها سود می‌برند استکبار، امریکا و به طور مشخص صهیونیستها هستند و داستان بروز توطئه علیه جبهه مقاومت یک داستان حقیقی است و دلیلش آن است که هر کدام از ما در تفسیر مسائل و ارزوهایمان در یک سنگر جداگانه هستیم.

خالد قدومی تاکید کرد: امت اسلامی در این موضوع به گروههای سیاسی وجغرافیایی مخالف یکدیگر و فاقد وحدت مبدل شده‌اند و متاسفانه هر کدام از این گروهها چه شیعه و چه سنی می‌کوشد تا برنامه‌ای که از زاویه نگاه خویش به دنیا آن را سهیم بداند به اجرا برساند بدون آنکه ذره‌ای هماهنگی با محیط عربی، منطقه‌ای و اسلامی‌اش داشته باشد. و هر کدام از این گروهها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا غرب به ویژه آمریکایی ها را به این باور برسانند که در تشکیل یک نمونه اعلاء و آرمانی در رهبری امت اسلامی تواناترین و قدرتمندترین گروه هستند.

وی به موضوع سلاح رسانه اشاره کرد و افزود: این یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزاتی است که امروز برای قطب‌بندی سیاسی وجود دارد و با وجود آنکه ما عربها و مسلمانان در عرصه رسانه‌ای بسیار عقب مانده هستیم ولی در اختراع و ابداع شیوه‌هایی که می‌توند به ما اجازه در اختیار داشتن سکویی برای حمله به دیگری را بدهد مهارت داریم.

قدومی ادامه داد: جنبش حماس و برادران مجاهدش در گروههای مقاومت اسلامی درفلسطین بهترین فرزندان خودرا در راه نبرد برای آزادسازی قبله اول مسلمانان تقدیم کرده است و فعالیت خود را تا بیرون راندن آخرین صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطین ادامه خواهد بخشید البته هیچ منتی بر کسی نمی‌گذارند چرا که باور دارند این راه راست است و عزت نیز از آن خدا رسول و مومنان است.

وی افزود: جنبش حماس و جنبش‌های مجاهد و مبارز اسلام‌گرا در سرزمین فلسطین قلب تپنده ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و تمامی ازادی‌خواهان جهان هستند و هر کس که در سنگر مقاومت بایستند به طور خودکار علیه ظلم، استبداد و صهیونیست ایستاده است.

نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد: مکتب اسلامی سیاسی با وجود ملاحظات زیادی که در آن وجود دارد و علیرغم اینکه با موانع بسیاری روبرو شده ولی الگوهایی عالی از خود ارائه نموده و توانسته است تا برابر تمام تلاش‌هایی که برای به زانو درآوردنش، نابرود کردن و محاصره کردنش صورت می‌گیرد بایستند. شاید شما در جمهوری اسلامی با این تجربه روبرو بوده‌اید و بهتر است دیگران معنای آزادی و انقلاب علیه ظلم و خودکامگی را درک کنیم.

وی افزود: ما باید قلب‌هایمان را صاف کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم . در هر لحظه شاهد به شهادت رسیدن یک مسلمان فلسطینی است و هر روز داغهایمان تازه تر می‌شود و باید با وحدت که شرط تحقق پیروزی و موفقیت است بتوانیم نقشه راه را عملی کنیم.

وی تاکید کرد: ما از مذاکره‌کنندگان می‌خواهیم که با نشستن به میز مذاکره با انجام گفت‌وگو با صهیونیست و آمریکایی‌ها به خاطر جنایت‌هایشان در حق ملت فلسطین و سلب حقوق ملی این ملت پاداش ندهند و بدانند وعده‌هایی که آمریکایی و صهیونیست می‌دهند چیزی جز یک توهم نیست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد