گوناگون

دفاع کره‌جنوبی از رزمایش مشترک با آمریکا

پارسینه: وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با مشارکت ناو هواپیمابر آمریکایی دفاع و آن را رزمایشی با ماهیت دفاعی توصیف کرد.

خبرگزاری شین هوا، کره جنوبی همچنین اعلام کرد برگزاری این رزمایش نباید انتقاد کره شمالی را در بر داشته باشد.


کیم مین- سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری اعلام کرد:« رزمایش دریایی بین کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایشی بشردوستانه به منظور تمرین عملیات جستجو و نجات کشتی های خصوصی است که دچار سانحه می شوند.»

کیم گفت برگزاری رزمایش سه جانبه موضوعی نیست که مستحق انتقادات کره شمالی باشد. او گفت محکومیت برگزاری این رزمایش از سوی پیونگ یانگ اقدامی اشتباه است.

ناو هواپیمابر یو اس اس جرج واشنگتن به منظور مشارکت در رزمایش دریایی مشترک با سئول و توکیو در آبهای جنوبی شبه جزیره کره ، جمعه گذشته در بندر بوسان در جنوب کره جنوبی پهلو گرفت . این رزمایش سه روزه از روز سه شنبه آغاز می شود.

ناو 97 هزار تنی یو اس اس جرج واشنگتن به همراه رزمناو آمریکایی Antietam CG-54 USS و همچنین ناوشکن USS Preble DDG 88 وارد بندر بوسان شده است.

کیم همچنین گفت ناو هواپیمابر و دیگر کشتی های جنگی به عنوان یک گروه در این رزمایش شرکت خواهند کرد و هواپیماهایی را حمل خواهند کرد که به عملیات جستجو و نجات کشتی های اسیب دیده کمک خواهند کرد.

ناو هواپیمابر آمریکایی ظرفیت حمل حدود 70 جت جنگنده، بالگرد و هواپیمای هشدار دهنده را داراست.

در همین حال، پیونگ یانگ از دولت کره جنوبی انتقاد و راهبرد دفاعی مشترک امضا شده بین سئول و واشنگتن را در روز چهارشنبه گذشته محکوم کرد.

مقامات دفاعی کره جنوبی و آمریکا راهبردی را امضا کردند که این دو کشور اجازه می دهد با به کار گیری همه قابلیت های نظامی ممکن از جمله چتر هسته ای آمریکا ، حملات متعارف و سامانه دفاع موشکی، حملات پیشگیرانه علیه تهدید های احتمالی تسلیحات هسته ای کره شمالی انجام دهند.

کره شمالی اوایل روز دوشنبه اعلام کرد راهبرد دفاعی مشترک به روند گفتگو و صلح اسیب جدی خواهد زد و همچنین تنش های نظامی را در شبه جزیره کره افزایش خواهد داد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد