گوناگون

تخریب بقایای شهر باستانی الحضر

پارسینه: الحضره در 110 کیلومتری جنوب موصل واقع است. موصل بزرگترین شهر عراق است که داعش بر آن کنترل دارد.

به گزارش پارسینه؛ وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق روز شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بقایای شهر باستانی الحضر در شمال این کشور را تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، یک مقام عراقی گفت که وزارت مزبور اخباری از کارمندان خود در شهر موصل دریافت کرده مبنی بر اینکه آثار باستانی شهر الحضر امروز (شنبه) از بین رفته است.

یک سکنه محلی با اعلام اینکه صدای انفجار مهیبی را شنیده است، گفت که محلی های دیگر خبر داده اند که تروریست های داعش برخی از ساختمان های بزرگتر شهر الحضر را منهدم کرده و بخش های دیگر را با بولدوزر تخریب کردند.

الحضره در 110 کیلومتری جنوب موصل واقع است. موصل بزرگترین شهر عراق است که داعش بر آن کنترل دارد.

براساس این گزارش، عناصر تروریستی داعش به تازگی ویدیویی را منتشر کردند که در آن صحنه های تخریب مجسمه های موزه موصل به نمایش گذاشته شده است.

تروریست های داعش همچنین روز پنجشنبه به بقایای شهر آشوری نمرود در جنوب موصل با بولدوزر حمله کردند.

آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) این حملات را به عنوان پاکسازی فرهنگی محکوم کرد و آن را همسان با جنایات جنگی خواند.

قدمت شهر الحضره به 2 هزار سال پیش و به امپراطوری سلوکی برمی گردد که بخش وسیعی از سرزمین دوره باستان را تحت سیطره خود داشت.

تروریست های داعش که به گفته برخی کارشناسان، دست پرورده غرب و متحدان منطقه ای آمریکا هستند، در جریان حمله به عراق و سوریه، مرتکب فجیع ترین جنایات شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    این شهر ایرانی هست

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد