گوناگون

اعتراض شدید ترکیه به آلمان

پارسینه: مقام‌های ترکیه از تصمیم دادگاهی در آلمان که پخش سخنرانی از راه دور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای هوادارانش در تجمع شهر کلن آلمان را ممنوع کرده بود، به شدت انتقاد کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در بیانیه‌‌ای ممانعت آلمان از برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی اردوغان با هوادارنش در کلن را "غیر قابل قبول" خوانده و خواهان اعلام "دلایل واقعی" این تصمیم شده است.

عمر جلیک، وزیر امور اتحادیه اروپایی ترکیه هم در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است: "تصمیم دادگاه قانون اساسی آلمان درباره راهپیمایی ضدکودتا در کلن عقب‌نشینی آشکار از حق آزادی بیان و دموکراسی است".

راهپیمایی امروز در شهر کلن آلمان برای نشان دادن حمایت از دموکراسی در ترکیه و مخالفت با کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در این کشور برگزار می‌شود.

بنا برگزارش‌ها، هزاران نفر در راهپیمایی امروز شهر کلن شرکت کرده‌اند. برآورد می‌شود که حدود سه میلیون مهاجر ترک یا شهروند ترک‌تبار در آلمان زندگی می‌کنند.

مقام‌های محلی کلن دلیل مخالفت خود با پخش سخنرانی از راه دور اردوغان برای هوادارانش را "نگرانی‌های امنیتی" اعلام کرده بودند.

پلیس آلمان حدود ۲۷۰۰ مأمور پلیس را برای تأمین امنیت راهپمایی امروز به کار گرفته است.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، پیش از برگزاری راهپیمایی امروز گفت که در آلمان به هیچ وجه جایی برای "آوردن تنش‌های داخلی سیاسی ترکیه و مرعوب کردن مردم با اظهارنظرهای سیاسی" از هیچ یک از دو طرف وجود ندارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد