گوناگون

هشدار مکرون در تماس تلفنی با ترامپ درباره ی خاورمیانه

رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان یک تماس تلفنی با هم‌تای آمریکایی خود گفته «عمیقا نگران ثبات در منطقه خاورمیانه است». این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفته که دولت ایالات متحده از «برجام» خارج شده و نیرو‌های ایرانی و اسرائیلی در سوریه رویارو شده‌اند.

به گفته دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه امانوئل مکرون روز ۲۲ اردیبهشت ماه با دونالد ترامپ تماس گرفته تا در مورد وضعیت خاورمیانه و نیز مسائل تجاری و بازرگانی گفتگو کند.مکرون و دیگر سران اروپایی بار‌ها از دونالد ترامپ خواسته بودند در توافق اتمی با ایران بماند. آقای مکرون برای گفتگو با آقای ترامپ به واشینگتن نیز سفر کرد؛ کاری که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز انجام داد، اما در نهایت نتیجه آن‌طور که اروپایی‌ها می‌خواستند نشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار اصلاحاتی در برجام شده بود که برای همیشه جلوی برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد، بازرسی‌های گسترده را شامل شود و مانع از توسعه برنامه موشکی بالیستیک شود. تهران مذاکره دوباره در مورد برجام را نپذیرفت.اندکی پس از خروج دولت ترامپ از توافق اتمی ارتش اسرائیل ادعا کرد در واکنش به شلیک راکت از سوی نیرو‌های ایرانی به سوی بلندی‌های جولان، مواضع ایران در خاک سوریه را هدف قرار داده است.


منبع: Rferl

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد