گوناگون

دلایل شیخ الأزهر برای مخالفت با تأسیس حسینیه در مصر

ایسنا نوشت:

شیخ الازهر مصر با اعلام مخالفت خود با تاسيس و ايجاد حسينيه شيعيان در اين كشور مدعي شد، تاسيس حسينيه‌ها در مصر باعث ايجاد اختلافات طايفه‌اي و از بين رفتن وحدت مردم مي‌شود!

احمد الطيب، شيخ الازهر، در بيانيه‌اي پس از نشست با رهبران جريان‌هاي سلفي‌ مصر اظهار داشت: ايجاد مساجد با گرايش‌هاي طائفه‌اي با عنوان حسينيه‌ يا تحت هر نام ديگري به جز نام مسجد و خانه خدا نشان دهنده وجود گرايش‌هاي طايفه‌اي است كه سني‌هاي مصر اين اقدامات را نمي‌پذيرند.

وي در ادامه مدعي شد: ايجاد اين مساجد طايفه‌اي كه به مذهب خاصي تعلق دارد باعث از بين رفتن اتحاد مردم مصر و ايجاد اختلاف ميان آنها مي‌شود.

احمد الطيب تاكيد كرد: اين مخالفت الازهر و سني‌ها به معني دشمني با كشورهاي اسلامي نيست بلكه به معناي مخالفت قاطعانه با تمام اقداماتي است كه با هدف ايجاد عبادت‌گاه‌هايي به غير مساجد انجام مي‌شود تا فرهنگ طايفه‌گرايي و تنفر از صحابه رسول(ص) را ترويج دهند!

وي اظهار داشت كه سني‌ها مخصوصا در مصر كه بر عقايد خود پايبند هستند با اين قبيل اقدامات مخالف هستند. دولت فاطمي كه در مصر به وجود آمد عقايد تندرويي داشت، در حالي كه مصر با ساقط كردن دولت فاطمي اين افكار را برنتافت و آن را كنار زد. مصري‌ها احترام و محبت بسيار زيادي را نسبت به اهل بيت رسول خدا (ص) و صحابه گرامي آن حضرت قائل هستند.

اخيرا به دنبال سفر شيخ علي الكوراني، يكي از مراجع شيعه به مصر و مطرح كردن ايده تاسيس حسينيه در اين كشور بحث و جدل‌هاي فراواني در محافل سياسي و فكري مصر پديد آمده است به طوريكه برخي معتقدند اين اقدامات باعث افزايش نفوذ شيعيان در مصر مي‌شود.

هم‌چنين اخباري در خصوص اينكه مسئولان مصري دستور بسته شدن حسينيه تازه تاسيس در مصر را صادر كرده‌اند منتشر شده است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    مقابله به مثل میکنند چیزی که عوضی داره کله نداره

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد