گوناگون

آیا می توان در دوران بارداری به کمر خوابید؟

پارسینه: دکتر کاترین لینش در پاسخ این سوال می گوید: پس از ماه سوم دوران بارداری توصیه می شود تا حد امکان به کمر یا اصطلاحا طاق باز نخوابید. یا دست‌کم برای مدت طولانی به کمر دراز نکشید.

بهترین حالت خوابیدن برای زنان در دوران بارداری به پهلو است. بهتر است سمت آن‌ها را نیز هر چند وقت یکبار عوض کنید. برای اینکه موقعیت راحت تری برای خوابیدن به پهلو داشته باشید، می‌توانید یک بالش بین پا‌های خود بگذارید.

دکتر راشل ترک نیز می‌گوید: اگر عادت دارید طاق باز بخوابید، نهایتا تا آخر سه ماهه اول دوران بارداری می‌توانید این کار را انجام دهید. اما هر چه رحم شما سنگین‌تر می‌شود خطر خوابیدن به کمر نیز بیشتر می‌شود. به کمر خوابیدن برای این خطرناک است که خون‌رسانی بدن مادر ممکن است در نتیجه وزن رحم دچار اختلال یا رگ‌ها بسته شوند. این مساله به تغذیه جنین نیز آسیب می‌رساند.

باید بدانید افرادی که دچار فشار خون بالا هستند به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری طاق باز بخوابند. برای اینکه هنگام خواب به پهلو بدنتان ریلکس باشد، می‌توانید یک بالش پشت کمر یا جلوی سینه یا بین پا‌های خود قرار دهید. هر زمان که ناخواسته به کمر می‌خوابید خیلی نگران نشوید و فقط فورا پوزیشن خود را تغییر دهید.



منبع: بیتوته

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد