گوناگون

حافظه آزاد گلکسی s۴ شانزده گیگابایتی، تنها ۸ گیگابایت؛ سامسونگ توضیح می دهد

پارسینه: بعد از اینکه خریداران اولیه گلکسی S4 دریافتند که تنها 8 گیگابایت از حافظه اصلی مدل 16 گیگابایتی این دستگاه، برای استفاده توسط آنها آزاد است، نقدهایی به سامسونگ وارد شد. اما سامسونگ در دفاع از پرچمدارش می گوید که ارائه ویژگی های فنی مختلف و نمایشگری با رزولوشن تمام اچ دی، هزینه هایی هم در پی دارد.

بعد از اینکه خریداران اولیه گلکسی S4 دریافتند که تنها 8 گیگابایت از حافظه اصلی مدل 16 گیگابایتی این دستگاه، برای استفاده توسط آنها آزاد است، نقدهایی به سامسونگ وارد شد. اما سامسونگ در دفاع از پرچمدارش می گوید که ارائه ویژگی های فنی مختلف و نمایشگری با رزولوشن تمام اچ دی، هزینه هایی هم در پی دارد.

در گلکسی S4 تقریباً 7 گیگابایت، فضایی است که توسط سیستم عامل و اپلیکیشن های built-in اشغال شده که این 1 گیگابایت بیشتر از گلکسی S3 است و سامسونگ آن را به روزولوشن بالاتر نمایشگر و ویژگی های انحصاری و قدرتمند دستگاه نسبت داده.

محدودیت های میکرو اس دی. برخلاف اچ تی سی وان و آیفون 5 که از شکاف حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند، گلکسی S4 دارای شکاف میکرو اس دی است که میزان حافظه در دسترس کاربر را افزایش می دهد. اما نکته این است که سامسونگ امکان نصب اپیلکیشن ها بر روی کارت حافظه جانبی را نمی دهد. یعنی در عین حال که با حافظه جانبی، فضای بیشتری برای ذخیره فیلم ها و عکس ها دارید، ولی باید به دقت فضای آزاد بر روی حافظه داخلی دستگاه را هم زیر نظر داشته باشید تا برای نصب اپلیکیشن ها جا کم نیاید.

این ماجرا که پیش از این مشابه اش برای تبلت سرفیس هم اتفاق افتاده بود می تواند باعث ناراحتی کاربرانی که از تعداد زیادی اپلیکیشن استفاده می کنند بشود و در عین حال، ممکن است برخی افراد هم از این گلایه کنند که پول مدل 16 گیگابایتی را داده اند و نه مدل 8 گیگابایتی. باید دید آیا سامسونگ به کاهش حجم اشغال شده توسط فایل های سیستمی خواهد پرداخت یا قیمت را پایین خواهد آورد. در صورتی که هیچ کدام از این موارد انجام نشود، تنها راه صبر برای رسیدن مدل 32 یا 64 گیگابایتی گلکسی S4 است.

منبع:نارنجی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد