گوناگون

مشخصات فنی پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵

پارسینه: اسنپ دراگون ۸۴۵ به‌صورت ۷ نانومتری پرچم‌دار ۲۰۱۸ کمپانی آمریکایی کوآلکوم برای محصولات موبایل خواهد بود.

سامسونگ به برنامه روتین خود بازگشته و قصد دارد ضمن تغییر برنامه‌های خود با کوآلکوم، پرچمدار ۲۰۱۸ خود را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا MWC ۲۰۱۸ رونمایی کند. (گلکسی اس ۹)

اما سایر سازندگان مانند هوآوی (Kirin)، مدیاتِک و انویدیا نیز به‌صورت جداگانه قصد تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را در سال ۲۰۱۸ دارند.

ساخت تراشه‌های نسل جدید به‌صورت ۷ نانومتری بین ۲۵ تا ۳۵ درصد عملکرد و پرفورمنس را بالابرده و سایز تراشه را نیز کاهش می‌دهد تا سازندگان بتوانند گوشی‌های جمع و جورتری را راهی بازار کنند.

اما فردا سه شنبه ۱۹ اردیبهشت، کوآلکوم ضمن رونمایی از پردازنده ۶۶۰ خود بر اساس ۱۴ نانومتر در پکن، دو محصول دیگر به نام‌های اسنپ دراگون ۶۳۰ و ۶۳۵ را نیز رونمایی می‌کند.

تراشه‌های ۶۳۰ و ۶۳۵ از معماری ۸ هسته‌ای و رم LPDDR۳ و LTE Cat ۷ پشتیبانی می‌کنند و گرافیک بالای آدرنوی ۵۰۶ را در خود جای می‌دهند. درواقع هسته اصلی، تراشه کورتکس A۵۳ باکمی بهینه‌سازی پرفورمنس است که راهی بازار گوشی‌های متوسط به پایین می‌شود.

پردازنده ۶۶۰ نیز در گوشی‌های گلکسی سری C و نیز شائومی رد می پرو ۲ و اوپو آر ۱۱ و نوکیا ۷ و ۸ جای خواهند گرفت.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد