گوناگون

رونمایی روسیه از جت Yak-۱۳۰M با قابلیت های رزمی پیشرفته + تصاویر

رونمایی روسیه از جت Yak-130M با قابلیت های رزمی پیشرفته + تصاویر

این هواپیما اکنون دارای یک رادار چند حالته است که می تواند عملیات هوا به هوا و هوا به زمین را انجام دهد.

به گزارش پارسینه به نقل از Bulgarian Military، کارخانه هوانوردی یاکوولف روسیه، هواپیمای سبک رزمی-آموزشی مدرن و به روز شده Yak-130M را به نمایش گذاشت. در حال حاضر سه نمونه اولیه از این هواپیمای به روز شده را تولید می کند.

IMG_20240813_123219_692

به‌روزرسانی‌ها در درجه اول قابلیت‌های رزمی این هواپیما را با یکپارچه‌سازی تجهیزات و سیستم‌های تسلیحاتی جدید روی هواپیما افزایش می‌دهد.

هواپیمای آموزشی رزمی سبک Yak-130 به‌ویژه در مجموعه هواپیمای خود ارتقاء قابل توجهی داشته است. نسخه‌های مدرن Yak-130 مجهز به سیستم‌های اویونیک دیجیتال پیشرفته، از جمله کابین شیشه‌ای با نمایشگرهای چند منظوره [MFDs] است که آگاهی کامل از موقعیت و سهولت کار را برای خلبانان فراهم می‌کند

IMG_20240813_123337_816

یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی Yak-130 نصب یک سیستم کنترل پیشرفته fly-by-wire [FBW] است. این سیستم ، مانور و پایداری هواپیما را افزایش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های پروازی جت‌های جنگنده مختلف را شبیه‌سازی کند که برای آموزش خلبانان بسیار مهم است.

IMG_20240813_123552_324

همچنین این هواپیما به سیستم راداری بهبود یافته مجهز شده است. این هواپیما اکنون دارای یک رادار چند حالته است که می تواند عملیات هوا به هوا و هوا به زمین را انجام دهد و تطبیق پذیری آن را هم به عنوان مربی و هم به عنوان یک هواپیمای جنگی سبک افزایش می دهد.

IMG_20240813_123604_061

از نظر تسلیحات، Yak-130 برای حمل طیف وسیع تری از تسلیحات ارتقا یافته است. در حال حاضر می تواند به بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده، موشک های هوا به هوا و موشک های هوا به زمین مجهز شود که این امر باعث می شود امکان انواع ماموریت های رزمی را داشته باشد

سیستم های دفاعی این هواپیما نیز تقویت شده است. Yak-130های مدرن مجهز به سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیکی [EW] هستند، از جمله گیرنده‌های هشدار راداری [RWR].

ارتقاء موتور نیز مورد توجه Yak-130 بوده است. این هواپیما دارای دو موتور توربوفن AI-222-25 است که نیروی رانش و راندمان سوخت را بهبود می بخشد. این موتورها به عملکرد بالا و برد عملیاتی گسترده هواپیما کمک می کنند. 

سیستم های ارتباطی Yak-130 نیز مدرن شده اند. اکنون دارای لینک‌های ارتباطی امن و سیستم‌های انتقال داده است که برای عملیات هماهنگ و تمرین‌های آموزشی شامل چندین هواپیما، ضروری است.

علاوه بر این، Yak-130 پیشرفت های ساختاری برای افزایش دوام و طول عمر خود دریافت کرده است. این پیشرفت‌ها تضمین می‌کند که هواپیما می‌تواند در برابر سختی‌های مأموریت‌های آموزشی و رزمی مقاومت کند و یک پلت فرم قابل اعتماد برای سال‌های آینده فراهم کند.

IMG_20240813_124037_037

این هواپیما یک جت آموزشی پیشرفته و هواپیمای جنگی سبک همه کاره است که توسط دفتر طراحی Yakovlev در روسیه ساخته شده است. به دلیل اویونیک پیشرفته، قابلیت مانور و مقرون به صرفه بودن، مورد توجه و پذیرش چندین نیروی هوایی در سراسر جهان قرار گرفته است. 

نیروی هوایی روسیه اپراتور اصلی Yak-130 است که به طور گسترده از آن برای آموزش خلبانی و ماموریت های حمله سبک استفاده می کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار