گوناگون

این ترکیب باعث تقویت موها میشود!

پارسینه: يک داروساز گفت: ترکيب روغن‌هاي گياهي با داروهايي که محصولات پذيرفته شده موضعي درمان ريزش مو هستند مانند ماينوکسيديل نتيجه بهتري در رشد و تقويت موها دارد.

دکتر محمدعلي شاه طالبي با بيان اينکه تمامي فرآورده‌هايي که براي رشد موها بکار برده مي‌شود زماني تاثيرگذار است که موجب جذب يا تحريک فوليکول مو شود، اظهار کرد: برخي روغن‌هاي گياهي موجب افزايش خون رساني به فوليکول مو مي‌شود.

وي با بيان اينکه استفاده از انواع روغن‌هاي گياهي در صورتي که موجب تحريک ريشه‌هاي مو شود به تقويت موها کمک مي‌کنند، تصريح کرد: ترکيب روغن‌هاي گياهي با داروهايي که محصولات پذيرفته شده موضعي درمان ريزش مو هستند مانند ماينوکسيديل نتيجه بهتري در رشد و تقويت موها دارد.

اين داروساز با بيان اينکه هر فرآورده‌هايي که نتواند جذب فوليکول مو شود در رشد و يا تقويت مو بي تاثير هستند،‌ افزود: به عنوان نمونه روغن کانولا به علت داشتن امگا 3 و 6 در رشد مو موثر است و يا روغن شتر مرغ به علت هم‌خواني با روغن و چربي طبيعي پوست سر به رشد موها کمک مي‌کند.شاه طالبي ادامه داد: ترکيب برخي ديگر از روغن‌ها مانند روغن ميخک با روغن‌هاي پايه مانند روغن شتر مرغ، زيتون و يا کانولا نيز در رشد موها موثر است.

وي با بيان اينکه قبل از استفاده از هر محصولي علت ريزش مو بايد توسط پزشک مشخص شده باشد، اضافه کرد: دلايل مختلفي براي ريزش مو عنوان مي‌شود و اگر اين دلايل به درستي شناخته نشده باشد استفاده از اين محصولات اثر بخشي لازم را ندارد.

اين عضو هيات علمي دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با اشاره به اينکه شامپوها هيچ تاثيري بر ريزش مو ندارد، گفت: انواع شامپوهايي که با نام‌هاي تقويت کننده، جلوگيري از ريزش مو، پروتئينه، ويتامينه عرضه مي‌شود تنها جنبه بهداشتي و شستشو دهنده دارند و تاثيري بر ريزش مو ندارد. اين شامپوها با ايجاد بار الکتريکي اصطلاحا موجب فرار موها شده و آن‌ها را پر پشت نشان مي‌دهد.


منبع:ابتکار

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد