گوناگون

۹ نوشیدنی ویژه برای هوای آلوده

پارسینه: برای دفع سموم ناشی از آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی بنوشید و همچنین با مصرف لبنیات تازه به ویژه شیر دفع سموم را در بدن بهتر اتفاق می فتد و عوارض آلودگی هوا همچون تنگی نفس و نارسایی قلبی به حداقل می رسند.

به گزارش مجله آشپزی ایده آل، غلظت آلاینده‌ها! این دو کلمه را در یکی دو ماه گذشته چند بار شنیده‌اید؟ چقدر بابت فزایش غلظت آلاینده‌ها دلواپس شده‌اید؟ چند روز را مجبور شده‌اید به خاطر اعمال طرح زوج و فرد پای پیاده به دل آلودگی بزنید و در خیابان‌ها راه بروید؟ و البته بالاخره چقدر از این آلاینده ها را ناخواسته بلعیده‌اید و به ریه‌ها فرو داده‌اید؟ این مشکل لاینفک شهرهای صنعتی است که بلای جان شده و برای رفع و رجوعش یعنی دست کم به حداقل رساندنش می‌توان سراغ ساده‌ترین راه ها رفت که هر کسی در منزل شخصی اش هم می تواند این راه حل را پیاده کند.

فقط کافی است در این روزها ویتامین B6 را بیشتر از همیشه به بدن برسانید. البته بنا نیست این ویتامین را در قالب مکمل غذایی مصرف کنید که می توانید سراغ خوراکی هایی بروید که منبع غنی از این ویتامین هستند و در نهایت با یک ترکیب ساده ، نوشیدنی را نوش جان کنید که ریه‌هایتان را تا حد امکان از این آلاینده ها پاک کند.

در مواقع آلودگی هوا غذاهای دارای آنتی‌اکسیدان مانند آب لیمو، پرتقال و گیاهانی که قرمز رنگ هستند مثل گوجه فرنگی مصرف کنید.

برای دفع سموم ناشی از آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی بنوشید و همچنین با مصرف لبنیات تازه به ویژه شیر دفع سموم را در بدن بهتر اتفاق می فتد و عوارض آلودگی هوا همچون تنگی نفس و نارسایی قلبی به حداقل می رسند.

برای رقیق شدن جریان خون می‌توانید به مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین c هستند که اغلب ترش مزه هم هستند روی بیاورید، لذا مصرف آب پرتقال و آب انار را در این شرایط فراموش نکنید.

طب سنتی همیشه روش‌های ساده‌تر را برای مقابله با امراض فصلی پیشنهاد می‌کند. دمنوش‌های این شماره را بعد از مشورت با پزشکان انتخاب کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد