گوناگون

ایدز خطر حمله قلبی را در مردان افزایش می‌دهد

پارسینه: اگرچه نتیجه این مطالعه ارتباط بین ایدز و افزایش خطر حمله را نشان می‌دهد، با این حال یافته‌های این تحقیق رابطه علت و معلولی این دو را ثابت نمی‌کند و تحقیقات بیشتری باید در زمینه این مساله انجام شود.

محققان در یک تحقیق، پرونده پزشکی بیش از 82 هزار نظامی آمریکایی بالای 40 سال را بررسی کردند و دریافتند که در مدت زمان حدود پنج سال، 871 حمله قلبی در بین این افراد وجود داشته است. این محققان همچنین دریافتند خطر حمله قلبی در افراد مبتلا به ایدز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

تعداد حمله‌های قلبی رخ داده در بین این نظامیان از هر هزار نفر در هر سال به این صورت بود: در بازه سنی 40 تا 49 سال حدود 2 حمله برای افراد مبتلا به ایدز و 1.5 حمله برای افرادی که به این بیماری مبتلا نبودند؛ در بازه سنی 50 تا 59 سال حدود 3.9 حمله برای مبتلایان به ایدز و 2.2 حمله برای سایر افراد، در بازه سنی 60 تا 69 سال حدود 5 حمله برای مبتلایان به ایدز و 3.3 حمله برای نظامیانی که به این بیماری مبتلا نبودند.

محققان پس از در نظر گرفتن سایر عوامل دریافتند خطر حمله قلبی در افراد مبتلا به ایدز حدود 48 درصد بیشتر از سایر افراد است.

دکتر «متیو فیربرگ»، نویسنده این تحقیق اظهار کرد: یافته‌های این تحقیق ممکن است در مورد زنان صادق نباشد، چراکه تمام افرادی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، مرد بودند.

اگرچه نتیجه این مطالعه ارتباط بین ایدز و افزایش خطر حمله را نشان می‌دهد، با این حال یافته‌های این تحقیق رابطه علت و معلولی این دو را ثابت نمی‌کند و تحقیقات بیشتری باید در زمینه این مساله انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد