گوناگون

پرستاران بیشتر احساس حقارت می کنند!

پارسینه: جلیلی تصریح کرد: ارتقای علمی و توانمندی و مهارت پرستاران، از دیگر برنامه‎ها خواهد بود و در سال آینده یکی از فاکتورهای تخصیص اعتبار به بیمارستان‎ها میزان مهارت و دوره‎های آموزشی پرسنل خواهد بود و در حاکمیت بالینی نیز سایتی برای بیان خطاهای پرستاران طراحی شده است که برخی از بیمارستان‎ها به خوبی از آن استقبال کرده‎اند تا خطاهای ممکن را پیش‎بینی و از انجام آن پیشگیری شود.

"سعید جلیلی" در مراسم روز پرستار، اضافه کرد: همه مسوولان به رغم وجود معضلات گوناگون سعی در حفظ آرامش روانی دارند، پرستاران نیز باید با الگوبرداری از این موضوع مشکلات شخصی خود را در خارج از محیط کار نگه دارند و روابط و رفتار خود را با بیماران تحت تأثیر مشکلات خود قرار ندهند، گر چه بسیاری از موارد تقدیر و تشکر از مراکز به مسوولان ارسال می‌شود، ولی بیشتر موارد شکایت از پرستاران مربوط به ایجاد حس حقارت و عدم اهمیت پرستاران به بیماران است.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود و بحث صرفه‎جویی در دستگاه‎ها، هیأت‌رییسه بر اجرای مراسم روز پرستار تأکید داشتند، زیرا حدود 60 درصد از پروسه درمان و آموزش مربوط به پرستاران است و هم‌زمانی روز پرستار با روز ولادت حضرت زینب (س) اهمیت آن را آشکار می‎کند، تا حدی که پیامبر بزرگ اسلام(ص) در این زمینه فرمودند: هرکس برای برآورده کردن نیاز یک بیمار تلاش کند، چه نیاز بیمار برطرف شود و چه نشود شخص پرستار مانند روزی که از مادرش زاده شده باشد، پاک می‌شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: معتقدیم انتخاب برخی مشاغل به دلیل توفیق خداوند است و خداوند پرستاران را هدایت کرده است تا در این مسیر قرار بگیرند و مشکلات افراد به دست آن‌ها حل شود، ولی پرستاران در کنار آن باید به نکاتی توجه داشته باشند تا زمینه رسیدن به مقام پرستاری را داشته باشند و مشمول این حدیث نبوی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: قانون ارتباط بهره‎‌وری از اول سال‌جاری در استان آغاز شد که این قانون ماهیانه 250 میلیون تومان برای دانشگاه هزینه دارد که دانشگاه علوم پزشکی زنجان بدون کاستن نیروهای خود و گرفتن اعتبار از سایر بخش‌ها توانست آن را مدیریت کند. از طرفی اضافه‌کاری دی‌ماه پرستاران نیز پرداخت شده است، ولی یک سری از قوانین مانند پرداخت مبتنی بر عملکرد از حیطه اختیارات استان خارج است و سعی خواهد شد که از برنامه‎های اولویت‎دار دانشگاه این باشد که پرداخت‎ها ثابت نباشد و پرستاران بر اساس تعداد بیمار و خدمات خود حقوق بگیرند.

جلیلی تصریح کرد: ارتقای علمی و توانمندی و مهارت پرستاران، از دیگر برنامه‎ها خواهد بود و در سال آینده یکی از فاکتورهای تخصیص اعتبار به بیمارستان‎ها میزان مهارت و دوره‎های آموزشی پرسنل خواهد بود و در حاکمیت بالینی نیز سایتی برای بیان خطاهای پرستاران طراحی شده است که برخی از بیمارستان‎ها به خوبی از آن استقبال کرده‎اند تا خطاهای ممکن را پیش‎بینی و از انجام آن پیشگیری شود.

وی یادآور شد: پرستاران در حفظ ایمنی خود و ایمنی بیماران توجه کنند و پرستاران سعی کنند مشکلات خود را با حوزه درمان در میان بگذارند تا مشکلات به وضعیت حاد تبدیل نشده‌، آن مشکل حل شود و در سال‌جاری کارانه به جای حق‎الزحمه به پرسنل قراردادی پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد