گوناگون

۵ معبد باستانی در هند؛ از معماری عجیب تا واقعیت هایی اسرار آمیز+ تصاویر

۵ معبد باستانی در هند؛ از معماری عجیب تا واقعیت هایی اسرار آمیز+ تصاویر

سرزمین هند با معابد باستانی و معماری و حکاکی های خیره کننده از اصلی ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می آید.

به گزارش پارسینه، اسرار پیرامون معابد در هند قرن هاست که دانشمندان بسیاری را به حیرت وا داشته است. در ادامه فهرستی از ۵ معبد باستانی در هند آورده شده که دارای اهمیت تاریخی بوده و افسانه و اساطیر خاص خود را دارند.

معبد نیدیوان در اوتار پرادش

معبد نیدیوان به معبد مورلید هار، کانها، و لی لادهار نیز معروف است. قسمت اعظم معبد توسط جنگل های انبوه شلوغ احاطه شده است. نیدی به معنی گنج و وان به معنای جنگل است؛ پس نام معبد گنج جنگل است. همه جا سبزه و درختان پیچ خورده است. نکته شگفت‌انگیز در مورد جنگل این است که همه ریشه‌ها، شاخه‌ها و تنه درختان توخالی هستند و معبد نیز بسیار خشک است اما شاخه ها و برگ ها سرزنده و سبز هستند و در تمام سال سبز می مانند.

IMG_20240814_132151_638

معبد دریاچه آنانتاپادمانابها در کرالا

این معبد باستانی که در وسط یک دریاچه قرار دارد به لرد پادمانابها تقدیم شده است و گمان می رود این معبد در قرن نهم ساخته شده باشد. معبد از آن زمان تاکنون چندین بار بازسازی شده است. جدای از محیط زیبای آن، این معبد به خاطر نقاشی های دیواری اش نیز معروف است

IMG_20240814_132154_370

یک غار بزرگ با یک گودال کوچک که آب را در خود نگه می دارد در گوشه شمال غربی دریاچه یافت می شود. می گویند آب گودال هیچ وقت تمام نمی شود.

معبد کایلاسا در ماهاراشترا

کایلاسا یکی از چشمگیرترین معابد غاری هند است که درون یک تکه سنگ حفر شده است. این سازه عظیم یکی از ۳۴ معبد و صومعه غاری است که به نام غارهای الورا شناخته می شود. این غارها که در منطقه غربی ماهاراشترا واقع شده‌اند، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای مسافران خارجی است. در حالی که بسیاری از سازه‌های چشمگیر در این محل وجود دارد، معبد بزرگ سنگی Kailasa شاید شناخته شده‌ترین آنها باشد.

IMG_20240814_132156_524

مشخص نیست که چه کسی معبد کایلاسا را ساخته است و هیچ گزارش مکتوبی وجود ندارد اما محققان عموماً آن را به کریشنا اول، پادشاه راچتراکوتا، که از حدود ۷۵۶ تا ۷۷۳ پس از میلاد سلطنت کرد، نسبت می‌دهند. این انتساب بر اساس چندین کتیبه است که معبد را به «کریشناراجا» مرتبط می کند.

 معبد ویرابادرا در آندرا پرادش

این معبد باستانی در قرن شانزدهم با ۷۲ ستون ساخته شده است. یکی از این ۷۲ ستون در زمین نیست، یعنی کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد و در واقع معلق است

این معبد همچنین دارای حکاکی ها و نقاشی های زیبایی است.نقاشی های دیواری به ویژه در لباس ها و رنگ های بسیار روشن با صحنه هایی از راما و کریشنا از داستان های حماسی رامایانا ، مهابهاراتا و پورانا هستند و به خوبی حفظ شده اند. 

IMG_20240814_132200_263

همچنین ناندی (گاو نر) که از یک بلوک سنگ تراشیده شده و گفته می شود بزرگترین در نوع خود در جهان است، در حدود ۲۰۰ متر (۶۶۰ فوت) دورتر از معبد قرار دارد.

IMG_20240814_132201_570

معبد میناکشی امان 

این معبد یکی از قدیمی ترین و مهم ترین معابد هند است. این معبد که در مادورای واقع شده است، اهمیت اساطیری و تاریخی قابل توجهی دارد. درون آن از هزاران مجسمه و خانه هایی که شامل تندیس های خدایان هندو است، شکل گرفته است و هر ساله جشنواره متعددی درون آن برگزار می شود.

IMG_20240814_132157_882

این معبد به دلیل معماری خیره کننده اش در جهان شناخته می شود و اگرچه به عنوان یکی از عجایب جهان نامزد شده اما در لیست "عجایب هفتگانه جهان" قرار نگرفت. کشور هند بسیار به این معبد باستانی اهمیت می دهد و هر ۱۲ سال مجسمه‌ها مرمت و مجددا رنگ آمیزی می‌شوند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار