گوناگون

هرگز هنگام غذا خوردن به تلفن همراهتان نگاه نکنید!

پارسینه: پزشکان به افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند توصیه اکید می نمايند تا هنگام غذا خوردن با تلفن همراه خود کار نکنند.

صحبت با تلفن همراه و یا نگاه کردن به فیلم و یا فرستادن پیام کوتاه و یا بازی با تلفن همراه و حتی مطالعه فایل های pdf می تواند اثر مخربی بر روی سلامت فرد هنگام صرف غذا داشته باشد.

گفتنی است، تلفن همراه به دلیل دردسترس پذیری راحت و همینطور بالا بودن سرعت انتقال اطلاعات در عصر حاضر به صورت یک ابزار حیاتی برای همه ی افراد تبدیل شده است، اما این ابزار می تواند ذهن استفاده کنندگان را از توجه به محیط اطراف باز دارد و باعث بروز حوادث مختلف گردد.

بررسی ها نشان می دهند، این حوادث شامل تصادفات رانندگی، شکستگی های مختلف و همینطور خوردن بی رویه و بدون توجه مواد غذایی است که می تواند باعث بروز چاقی و اضافه وزن در افراد شود.
از دیگر عوامل بروز چاقی و اضافه وزن در اثر استفاده از تلفن همراه بی نیاز کردن افراد به انجام فعالیت های فیزیکی مانند انجام کارهای روزمره، دیدار با دوستان، پرداخت قبوض و سایرکارهایی است که قبلا فیزیکی و نه مجازی صورت می گیرد.

استفاده از تلفن همراه حتی بدتر از استفاده از رایانه های شخصی می تواند باعث چاقی و اضافه وزن در افراد شود، پزشکان توصیه می کنند تا ساعات کار با تلفن همراه بویژه در نوجوانان با نظارت والدین آنها کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد