گوناگون

هر نوع اسهالی را جدی بگیرید

پارسینه: یک فوق‌تخصص عفونی کودکان با بیان این مطلب که وبا در صورت مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، گفت: افراد دقت داشته باشند در مسافرت صرفا از آب جوشیده استفاده کنند و هر نوع اسهالی را جدی بگیرند.

یک فوق‌تخصص عفونی کودکان با بیان این مطلب که وبا در صورت مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، گفت: افراد دقت داشته باشند در مسافرت صرفا از آب جوشیده استفاده کنند و هر نوع اسهالی را جدی بگیرند.

محمدحسین سلطان‌زاده، افزود: اسهال شدید بدون تب به اسهال وبایی نزدیک‌تر است و وبا با اسهال حاد آبکی همراه است، به طوری که دفع آب ممکن است خیلی شدید باشد حتی در بزرگسالان به یک لیتر در ساعت هم برسد. دفع اسهال شل و آبکی باعث انتشار می‌شود؛ همچنین شست‌وشوی لباس‌های بیمار باعث آلودگی منابع آب می‌شود. همچنین غذای دریایی خام یا نیمه‌پز، میگو و سبزی‌های تازه که با آب آلوده شسته شود می‌تواند باعث وبا شود.

وی اظهار کرد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر مبتلا می‌شوند چراکه آنتی‌کورهای موجود در شیر مادر کودکان را مقاوم به وبا می‌کند. علائم بالینی وبا شامل چشم‌های فرورفته، تشنگی شدید، نبض‌های ضعیف، هوشیاری اما بی‌حالی، تشنج و اغماء است. تنها راه پیشگیری از وبا استفاده از آب سالم، شست‌وشوی دست‌ ها با آب و صابون موثر است، اما واکسن تزریقی تأثیر چندانی ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد