گوناگون

تخت روانچی: اروپا باید عجله و هزینه کند

تخت روانچی: اروپا باید عجله و هزینه کند

پارسینه: نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد، تاکید کرد مادامی که فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد، ایران مذاکره نخواهد کرد.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با سی‌ان‌ان با بیان این موضوع گفت: تمام مشکلات از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز شد؛ واشنگتن باید از این تصمیم اشتباهش برگردد. ایران در شرایط فشار و تهدید هیچگاه مذاکره نمی‌کند.

وی در رابطه با اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود در پاسخ به تعلل طرف‌های مقابل گفت: ایران تعهدات خود را نقض نمی‌کند. ما بر اساس بند‌های مندرج در توافق هسته‌ای و به خاطر خروج طرف آمریکایی از برجام، این حق را داریم از تعهدات خود بکاهیم.

روانچی درباره راه‌اندازی مکانیزم تبادل مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس هم گفت: زمان ما رو به اتمام است. راه‌اندازی مکانیزم اروپایی‌ها بیش از یک سال زمان برده است. اروپا باید عجله و هزینه کند در غیر این صورت این سازوکار بی‌فایده خواهد بود چرا که این مکانیزم نمی‌تواند تمام مسائل ما را مرتفع سازد. طی ۱۰ روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه گفت: ما به دنبال ایجاد تنش و درگیری در منطقه نیستیم. تحریم‌های آمریکا بر مردم عادی فشار می‌آورد، اما تاکید می‌کنم که ایران زیر فشار سر خم نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • محمدرضا کیانفر

    مجید تخت‌روانچی سفیر ایران در سازمان ملل گفت: بازگشت به میز مذاکره اولین کاری است که آمریکا باید انجام دهد.

    آقای تخت‌روانچی،
    به نظر می‌رسد منظورتان برگشتن آمریکا به برجام است که بعید می‌نماید وظیفه ما تلاش برای رفع تحریمهاست که دارند مملکتمان را نابود می‌کنند.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد