گوناگون

کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری قانونمند می‌شود

پارسینه: نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس از راه‌اندازی کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با همت این کمیته هر فردی هوس کرد، نمی‌تواند به راحتی کاندیدای ریاست جمهوری کشور شود.

محمد اسماعیل نیا، شب گذشته در اجتماع مردم کاشمر در مسجد جامع شهرستان کاشمر، افزود: هم‌اکنون 420 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان دست مردم است که چهار برابر بودجه سال کشور است.رییس جمهور آینده باید بگوید با این پول می خواهد چکار کند، و اینطور نباشد که هر زمان این پول به یک سمت برود.

وی گفت: در سایه توانمندی رییس جمهور می‌توان از سرمایه‌های سرگردان در زمینه تولید و صادرات به طور هدفمند استفاده کرد و با جذب آن سرمایه‌های خارج از کشور را به داخل آورد.

وی با اعلام آمادگی جهت مذاکره و گفتگو با کاندیداهایی که به صحنه آمده‌اند، تصریح کرد: کلی‌گویی کافی است، آنان باید یک برنامه زمان‌بندی برای آنچه مطرح می‌کنند، ارائه دهند.

اسماعیل نیا در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش روی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد خلق حماسه سیاسی نباید از مشکلات ترسید.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم تلاشی از جنس دفاع مقدس می‌خواهد، اگر این گونه باشد نه تنها گرانی نخواهیم داشت، بلکه مشکلات در همه حوزه‌ها رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیرانی می‌خواهیم از جنس مدیران دوران جنگ که به مشکلات حمله کنند، تصریح کرد: رییس جمهور آینده نباید از مشکلات بترسد.

وی در حوزه داخلی، شاه بیت حماسه سیاسی را انتخابات دانست و گفت: "حماسه سیاسی و اقتصادی" مکمل یکدیگرند به طوری که خروجی خلق حماسه سیاسی حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آینده باید مدیرانی بدون حاشیه و دلسوز و کار بلد انتخاب کند، گفت: با توجه به وضع گرانی که مردم را رنج می‌دهد، باید مدیران آینده استراتژی‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشند و نقشه راه را بر اساس شناخت از مسائل داخلی و خارجی ترسیم کنند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امروز هرکس به خود اجازه می دهد که کاندیدای این پست مهم شود.

وی با اشاره به اینکه صندلی ریاست جمهوری به خوبی تعریف نشده است، ابراز کرد: رییس جمهوری می خواهیم که عدد و رقم به ما بدهد.

اسماعیل نیا در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در نظام بانکی، اظهارکرد:30 درصد ازمعضل گرانی‌های موجود با تحریم ها ارتباط دارد و الباقی به نحوه مدیریت برمی‌گردد.

وی همچنین اظهارکرد: باید زمینه شایسته سالاری را فراهم نمود و از همه گروه‌های ولایتمدار و کاربلد بدون خط و خط بازی در راستای توسعه و اعتلای منطقه و کشور استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیاست خارجی گفت: در حال حاضر با اردوگاه استکبار درگیری جدی داریم.

اسماعیل نیا با اشاره به اینکه هم اکنون آمریکا تمرکز خود را بر روی سوریه، لبنان و عراق قرار داده به طوری که تمامی تحریم‌های خود علیه ایران از ابتدای انقلاب تاکنون را یکباره علیه سوریه به کار گرفته است، تصریح کرد: امروز مرزهای جنگ ما در داخل کشور نیست بلکه در سوریه و لبنان است.

وی با اعلام اینکه در سیاست جهانی باید حواسمان جمع باشد که در جهت مسیرسخنان مقام معظم رهبری حرکت کنیم،گفت: بحمدالله سوریه هم اکنون بر اوضاع مسلط شده و با تجزیه اردوگاه دشمن بین آنان تفرقه افتاده است.

نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز ایران اسلامی در دنیا به عنوان یک قدرت مطرح است، تصریح کرد: امروزه الگوی خیزش‌های اسلامی از ایران است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا فهمیده ایران را به عنوان یک قدرت نمی‌تواند نادیده بگیرد و استعمارگران می‌دانند، اگر دنیا را بخواهند اداره کنند، باید با ایران کنار بیایند.

وی با تأکید بر پرهیز از سیاست‌زدگی در منطقه،گفت: با توجه به شایستگی‌های موجود باید زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم آوریم.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد