گوناگون

نخستین نشست هیأت مدیره کانون سردفتران با رئیس سازمان ثبت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در ‌این دیدار که در محل دفتر دکتر تویسرکانی در سازمان ثبت انجام شد، اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره کانون حضور داشتند.

دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران در این دیدار به طرح مباحثی در رابطه با مسائل پیش روی کانون و خانواده بزرگ دفاتر اسنادرسمی پرداخت و دیگر اعضا هریک به بیان نظرات و پیشنهادات خود و مشکلات و موضوعات مبتلابه کانون پرداخته و از همکاری و مساعدت ریاست سازمان و دیگر مسئولان ثبت قدردانی کردند.

بیمه درمانی همکاران سراسر کشور، وضعیت درآمدی دفاتر اسنادرسمی، تشکیل کانون در استان ها و بررسی منابع درآمدی برای کانون به جهت جلوگیری از ورشکستگی از جمله مهمترین مسائل مطروحه بود.

انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت نیز در این دیدار با قابل توجه دانستن دغدغه های اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، بر لزوم رفع هرچه سریع تر مشکلات و افزایش تلاش برای ارتقا در همه زمینه ها تاکید کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز طی سخنانی با بیان این که هم اکنون شکاف فی مابین سازمان ثبت و کانون سردفتران مرتفع شده است، گفت: اکنون در نهایت همکاری امور را پیش می بریم و امروز این دو بخش با هماهنگی با یکدیگر در رفع مشکلات می کوشند و نیروی مضاعفی را به کار می گیرند.

معاون قوه قضاییه با اذعان بر اینکه ازدیاد بی رویه دفاتر اسناد رسمی امری بود که به جامعه آسیب رساند، ادامه داد: این امر با نقض موادی از قانون دفاتر اسنادرسمی اتفاق افتاده است و دیوان عدالت اداری نباید برای این گونه اشخاصی که من غیرحق سردفتر شده اند سازمان ثبت را تحت فشار قرار دهد. من جایگاه دیودان عدالت اداری را انکار نمی کنم لیکن انظار دارم آرای دیوان با لحاظ تمام موارد قانونی اصدار یابد.

تویسرکانی باتاکید بر اینکه برای رشد و پیشرفت نیازمند برنامه ریزی هستیم، اظهار داشت: با روزمرگی نمی توان به تعالی رسید. ایرادات باید آسیب شناسی شوند. در این راستا همه مشکلات فقط مربوط به تهران نیست و مشکلات دیگر استان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص تشکیل کانون های سردفتری در سایر استان ها گفت: قسمتی از مشکلات همکاران در استان ها ازجمله اختلاف بین سردفتر و دفتریار با آموزش و تعالی سطح علمی در کانون های استان ها میسر است.

وی با تاکید بر اینکه باید در هزینه ها صرفه جویی کرد و برای تخصیص بودجه به استان ها به دقت نیازسنجی شود و باید براساس نیاز به کانون ها بودجه تعلق گیرد.

تویسرکانی همچنین بر ضرورت تنقیح مقررات خصوصا بخشنامه های صادره تاکید و این امر مهم را از کانون سردفتران و مسئولان آن توقع کرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد