گوناگون

جنجالی ترین استانداران احمدی نژاد چه کسانی بودند؟

جنجالی ترین استانداران احمدی نژاد چه کسانی بودند؟

پارسینه: تغییرات طوفانی در استانداری ها در دولت های نهم و دهم سابقه‌ای دیرینه دارد .تغییراتی که علاوه بر شائبه ...

پارسینه-گروه سیاسی: تغییرات طوفانی در استانداری ها در دولت های نهم و دهم سابقه‌ای دیرینه دارد .تغییراتی که علاوه بر شائبه سیاسی بودن آنها ،به دلیل ایجاد بی ثباتی در مدیریت اجرایی، استان های کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده بود و به یکی از دغدغه های فکری سیاسیون در طول حیات دولت تبدیل شده بود.

به گفته منتقدان، رویکرد آزمون و خطایی که دولت در نصب افراد برای مشاغل و جایگاه‎‎های مدیریتی و راهبردی استان‎ها در پیش گرفته است، ضربه‎‎های اساسی را به توسعه و بازسازی استان‎ها، خصوصا در مناطق دورافتاده و محروم وارد کرده است.



ضربه هایی که باروی کار امدن دولت روحانی و وزیرکشور شدن رحمانی فضلی امید ها بر آن است که دیگر تکرار نشود و برای همین انتخاب استاندارن امروز، یکی از دغدغه های اصلی سیاسیون است.

دغدغه هایی که به نظر می رسد فشارهایی را بر وزیر کشور برای تعیین استاندارن وارد می کند هر چند که شخص وی و معاون پارلمانی اش حسینعلی امیری تاکید کرده اند : برای انتخاب افراد مورد نظر در استانداری هاهیچ‌گونه فشاری بر این وزارتخانه وارد نشده است.

البته بطور رسمی شخص وزیر کشور مسئول تعیین استانداران است اما براساس یک سنت جا افتاده و متداول از افراد مختلفی در این خصوص نظر خواهی می‌شود و نظرات آنان بنابر جایگاه و پایگاه اجتماعی و سیاسی‌شان در این امر دخیل می‌شود.

این نکته در این دوره بیش از همیشه حائز اهمیت بوده و نگاه‌ها را به خود معطوف داشته است چرا که هر دو جناح سیاسی رئیس‌جمهور را با نسبت‌هایی منتسب به اردوگاه خود می‌دانند و انتظار دارند که وزیر کشور دولت اعتدال‌گرا در انتخاب استانداران مسائل طیفی و جناحی آنان را نیز لحاظ کند .

در هر حال با گذشت یک ماه از حیات دولت روحانی، تاکنون به‌جز چند استان باقی استان‌ها هنوز بدون استاندار هستند هرچند پیش از این خبر رسیده بود کمیته‌هایی برای بررسی و انتخاب استانداران که به‌عنوان بازوهای اجرایی دولت در استان‌ها به‌شمار می‌روند تشکیل شده و با نظر این کمیته استانداران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

پیرموذن، نماینده اردبیل که این خبر را داده بود اعلام کرد کمیته‌ای سه‌نفره با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، یونسی، معاون سیاسی- امنیتی رییس‌جمهور و رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای تعیین استانداران جلساتی تشکیل خواهند داد اما چند روز بعد علي يونسي و محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور این خبر را تکذیب کردند و عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هم در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: تعیین کمیته‌هایی که مسوولیت وزیر کشور در تعیین استانداران را خدشه‌دار کنند یا اختیارات وزیر کشور را زیر سوال ببرند یا مداخله کنند، از برنامه‌های رییس‌جمهور نیست.

با این‌حال پروسه انتخاب استانداران تنها سبب شد تا در هفته گذشته استاندار مازندران، ربیع فلاح و استاندار تهران، سید حسین هاشمی مشخص شوند و به این ترتیب 30 استان همچنان در انتظار استانداران خود هستند.

البته باید گفت وضعیت 8 سال گذشته انتخاب استانداران را سخت تر کرده و همه توجهات را به سوی رحمانی فضلی متمرکز کرده است.

دولت دهم رکورد دار تغییر بیش از 90 استاندار است و موتور تغییر استاندارن دولت احمدی نژاد حتی در ماه های اخر حیات دولت دهم نیز خاموش نشد تا استاندار قم، کرج،خراسان شمالی و خراسان رضوی هم تغییر کنند.

از جنجالی ترین استانداران محمود احمدی نژاد اما می توان از استاندار تهران و استاندار فارس نام برد.

مرتضی تمدن که بود؟

مرتضی تمدن ؛ استاندار تهران در دولت دهم کارمند صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری بود که سپس به مرکز قم رفت و مدیریت آن را به عهده گرفت.

در سال 1379 به شهر دوران دانشجوییش یعنی مشهد بازگشت تا رئیس صدا و سیمای استان خراسان شود. تمدن در این سمت ماندگار شد تا این که در سال 82 و موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی هوای نمایندگی مجلس به سرش زد.

به شهرکرد بازگشت و با موفقیت در مرحله نخست به نمایندگی مجلس رسید. نماینده مرکز چهارمحال، عضو هیئت نظارت بر صدا و سیمای مجلس هفتم هم بود، اما در انتخابات مجلس هشتم بخت یارش نشد و با تکثر کاندیداهای اصول‌گرا در شهرکرد، قافیه را به نصرالله ترابی، کاندیدای اصلاح‌طلب باخت.

اما او که از نمایندگان حامی دولت در مجلس هفتم به شمار می‌رفت، بیکار نماند و از فردای پایان کار در مجلس سمت‌های متعددی از مشاوری رئیس جمهور تا عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی دریافت کرد. سرانجام در مهرماه 87، علی کردان وزیر وقت کشور او را به عنوان استاندار تهران پیشنهاد داد و از آن زمان تا آخر دولت احمدی نژاد در آن سمت باقی ماند. تمدن بارها تاکید کرد که تمام باورهای خود را در محمود احمدی‌نژاد یافته است.

در زمان استانداری او مساله آلودگی هوای تهران و طرح های عجیب و غریب برای رفع ان وتعطیلی ها ی مداوم پایتخت همواره مورد انتقاد بود.

احمدزاده کرمانی از ریاست یک دانشگاه کوچک تا استانداری فارس

روح الله احمدزاده کرمانی در سال 1357 در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد.

وی فارغ‌‏التحصیل رشته مدیریت صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است و مدت کوتاهی در دولت احمدی نژاد ریاست دانشکده خبر را بر عهده داشت.

در آستانه انتخابات 88 وی پستی در وزارت کشور دولت نهم گرفت و از دانشگاه رفت و بعد از آن در سال 88 و در شروع به کار دولت دهم استاندار فارس شد.

وی در اردیبهشت 1390 با حکم محمود احمدی‏ نژاد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد اما در دیماه 1390 به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا داد و سید حسن موسوی جایگزین او شد .

سیاسیون این استاندار جوان را از حلقه مشایی می دانستند و وی همواره در طی استانداری خود مورد انتقادات علما، سپاه استان و چهره های اصولگرا بود، به گونه‌ای كه یک بار برنامه تر تیب داده شده توسط استانداری فارس با حضور رئیس جمهور، توسط 4 تن از علمای برجسته فارس ازجمله امام جمعه شیراز ترك شد .






ارسال نظر

  • رضا

    باید به انسان ها فرصت کار کردن داد و استعدادها را باید شکوفا ساخت.

  • ناشناس

    ترک جلسه از سوی علما ربطی به استاندار نداشت، به دلیل پخش موسیقی بود.

  • reza

    چرا از آقای صابری استاندار سابق لرستان صحبت نمی کنید که مردم این استان به جز توهین و بد و بیراه چیزی از ایشان ندیدند . او را به غلط دکتر خطاب می کردند در صورتی که با اداب معاشرت شهری بیگانه بود. او را مدیر می دانستند در صورتی که پروزه های استان هیچکدام به سرانجام نرسید و در اخر خود را رییس جمهور استان معرفی می کرد لابد فکر می کرد 63 درصد رای اورده است!

  • ناشناس

    سلام دکتراشو چکار کردن دادنش به کی که شده محمود احمدی نزاد خالی

  • ناامیدازدولت

    نه دولت بی تدبیروناامیدعجولانه همه مدیران راقلع وقمع نمی کنه

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد