گوناگون

پای کدام وزیر دولت روحانی به میز استیضاح باز می شود؟

پای کدام وزیر دولت روحانی به میز استیضاح باز می شود؟

پارسینه: هنوز عرق وزرای روحانی خشک نشده وکلای ملت از آنها سوال دارند.سوالاتی که به فضای دیپلماسی کشور، شرایط اقتصادی و تعیین استانداران...

پارسینه-گروه سیاسی: هنوز عرق وزرای روحانی خشک نشده وکلای ملت از آنها سوال دارند.سوالاتی که به فضای دیپلماسی کشور، شرایط اقتصادی و تعیین استانداران مربوط است و این شائبه را ایجاد می کند که ان فضای تعاملی که روسای قوا در ابتدای کار از ان دم می زدند وجود ندارد.

در این هفته 11 وزیر دولت به مجلس خواهند رفت تا در مورد عملکرد خود پاسخگوی نمایندگان باشند. آخوندی وزیرمسکن، چیت چیان وزیرنیرو، حجتی وزیرکشاورزی، رحمانی فضلی وزیرکشور، فانی وزیرآموزش و پرورش و نعمت‌زاده وزیرصنعت وزیرانی هستند که به احتمال فراوان حضورشان در مجلس با حاشیه‌ای همراه نخواهد شد و به سوالات نمایندگان در مورد حوزه کاری خود پاسخگو خواهند بود.



در این میان ممکن است نعمت‌زاده، به مدت 2 روز در مجلس حاضر شود چون هم اعضای کمیسیون اقتصادی و هم اعضای کمیسیون صنایع و معادن سوالاتی را از وی مطرح کرده‌اند.
علی ربیعی وزیرتعاون و کارنیز وزیری است که به جای حضور در یک کمیسیون تخصصی، باید به کمیسیون اصل 90 برود.

کمیسیون اصل 90 این روزها به خاطر پیگیری پرونده فساد در فوتبال خبرساز شده است. البته در مورد جزئیات حضور ربیعی در این کمیسیون هنوز خبری مخابره نشده است.
طیب‌نیا، وزیر اقتصاد نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور خواهد یافت. اما نمایندگان سوال کننده از وی، از جمله نمایندگان منتقد دولت به شمار می‌آیند؛ «مهرداد بذرپاش»، «علی‌اصغر زارعی» و «موسی‌الرضا ثروتی» سه نماینده‌ اصلی سوال کننده از طیب‌نیا هستند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت نیز به کمیسیون انرژی می‌رود تا پاسخگوی «رسایی» و «نادران» باشد. گرچه این روزها شایعه استیضاح وزیر علوم نیز شنیده‌ می‌شود، اما بعضی اخبار هم هستند که از احتمال استیضاح زنگنه سخن می‌گویند و به این ترتیب شاید زنگنه اولین وزیر دولت روحانی باشد که استیضاح خواهد شد هر چند که گفته می شود بحث استیضاح وزیر علوم به خاطر عزل و نصب های اخیر نیز داغ است.

اما در حالی که روز عید غدیر، شایعاتی در مورد بازداشت‌شدگان سال 88 و پس از آن شنیده می‌شد، عصر آن روز شایعه‌ای منتشر شد که خبر از اتفاقی در مورد فرزندان یکی از این افراد داشت. این شایعه هنوز از سوی وزیر اطلاعات تایید یا تکذیب نشده است و به همین دلیل علی مطهری، نماینده تهران در مجلس از وزیر اطلاعات خواستار پاسخگویی شده است تا به این ترتیب وزیر اطلاعات نیز به مجلس فراخوانده شود.

بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه پیام نور، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد ردتقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و گزارش کمیسیون عمران درمورد حادثه سقوط مینی‌بوس حامل مسافرین در محدوده سد کارون 3 نیز در دستور کار جلسات صحن علنی هفته آینده مجلس است که شاید باعث شود وزرای مربوطه باز هم در مجلس حاضر شوند.


به این ترتیب باید منتظر ماند و دید کدام وزاری روحانی طی روزهای آینده در مجلس مورد سوال خواهند گرفت و اولین وزیری که پای میز استیضاح می رود چه کسی خواهد بود؟

ارسال نظر

  • شهروندایرانی اصیل

    آقای دکترروحانی توی وزرا فقط ظریف را نگه دار بقیه را بفرست آسایشگاه سالمندان......!

  • عرفان

    همه رو که نه اما زنگنه...ربیعی...آخوندی..نعمت زاده خداییش واسه آسایشگاه سالمندان خوبن

  • ناشناس

    آقاي ظريف به دليل عملكرد ضعيف و امضا توافقي كه همانند قرارداد تركمانچاي بوده بايد استضاح بشه.

  • مسعود

    اين آقاي ناشناس احتمالا در بده بستان ها به خاطر تحريم نقش و درامد زيادي عايدش مي شده برادر گرامي مملكت داري اصول و چارچوب خاصي را مي طلبد خدا از سر تقصير كساني كه باعث گرانفروشي و ظلم به مردم شدند نگذرد و پولهايي كه از اين راه در اوردند در بيماري خرج كنند و...

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد