گوناگون

هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست

هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست

پارسینه: فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

* توان نظامی ارتش آمریکا «دریاپایه» است

سردار فدوی با اشاره به توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با یگان دریایی آمریکا گفت: در صحنه جنگ باید طرف مقابل را از بین برد والا این خود شما هستید که نابود می‌شوید. جنگ دریایی با جنگ زمینی بسیار متفاوت است و وقتی شناور شما غرق شد، شما در آن صحنه شکست خورده‌اید و زمانی که شناور دشمن غرق شود، او شکست خورده آن صحنه خواهد بود.

این فرمانده عالیرتبه سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی ابرقدرتی‌ هستند و یکی از شاخصه‌ها و نمادهای این ابرقدرتی را نیز توان نظامی‌شان عنوان می‌کنند. از طرفی تمام توان نظامی آمریکا یک توان دریاپایه است لذا برای اینکه بتواند به جاهای دیگر برود و اهداف استعماری‌اش را دنبال کند، این کار تنها از طریق نیروی دریایی‌اش ممکن است.

* دشمن اطلاع زیادی از توانمندی نیروی دریایی سپاه ندارد

فدوی درخصوص اطلاع دشمن از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه نیز تصریح کرد: چه دوستان و چه دشمنان ما فقط قسمت کمی از توانمندی ندسا را می‌دانند و میزان زیادی از آن را مطلع نیستند. این توانمندی های ناشناخته، یا در طول زمان برای بازدارندگی صورت می‌گیرد یا در صحنه جنگ نشان داده خواهد شد. اما دشمن از همین اطلاعات کمی هم که از توانمندی ما دارد، نگران است.

* هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست

فدوی در عین حال به ناوهای هواپیمابر آمریکا به عنوان نمادی از قدرت ارتش این کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این ناوهای هواپیمابر تحت کنترل کامل سپاه هستند، اظهار داشت: طبیعی است که ما همیشه انجام آموزش‌ها، تمرینات و رزمایش‌ها را برای مقابله با اهداف عملیاتی در دستور کار خود داریم و امریکایی‌ها و همه دنیا هم می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

وی به برخی موارد آسیب‌پذیری ناوهای هواپیما‌بر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه به کتاب رابرت گیتس که مراجعه کنید می‌بینید به صراحت آسیب‌پذیری‌های ناوهای هواپیمابر را در برابر نیروی دریایی سپاه می‌شمرد و خواسته‌اش این است که استراتژی دریایی آمریکا باید عوض شود. البته این کار آسانی هم نیست ولی او تاکید داشت که این تغییر باید صورت بگیرد و این را هم شروع کردند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها اذعان دارند که بزرگی شناورهایشان باعث می‌شود نیروی دریایی سپاه به راحتی آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. البته ما نیز تحلیل‌های بسیار دقیقی از سازه‌ها و طراحی این ناوها داریم و می‌دانیم که چگونه عمل کنیم.

* ظرف 50 ثانیه شناور آمریکایی را غرق می‌کنیم

فدوی گفت: تأمین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است لذا طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.

وی با اشاره به ساخت نمونه ای از ناو هواپیمابر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیلی از مسائل را نمی‌دانند و مراکز تحقیقاتی آنها هم در خصوص ماکت ناوهواپیمابری که ما می‌سازیم بسیار عوامانه تحلیل کرده‌اند. اما سال‌های طولانی است که ما ناوشکن‌ها، رزم‌ناوها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق کرده و حتی با انواع اقدامات عملیاتی ظرف 50 ثانیه، مدل شناور آنها را غرق کرده‌ایم.

* غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ماست

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این ماکت‌ها برای این است که اقدامات صحنه نبرد را طبیعی‌تر تمرین کنیم، اظهار داشت: این موضوع را روی ماکت ناوهواپیمابر نیز انجام می‌دهیم چراکه از بین بردن، انهدام و غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ما بوده، هست و خواهد بود.

فدوی ادامه داد: خود آمریکایی‌ها مدعی هستند در روز 25 فروردین سال 67، نیروی دریایی سپاه فریگت موشک‌‌انداز ساموئل بی رابرتز آمریکا را منهدم کرد. آنها هر سال قهرمان‌هایی معرفی می‌کنند که بسیار برایشان اهمیت دارد و در سال 2013 هم برای اولین بار این ناو را به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند.

* تمرین انهدام و تصرف ناوهواپیمابر توسط سپاه با ماکت 202 متری

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح گفت: حال که ما در جنگ تحمیلی به اذعان آنها این کار را کرده‌ایم، امروز علاوه بر رزم‌ناوها، ناوشکن‌ها و فریگت‌ها که قبلا قابلیت‌ها و مهارت‌های رزمندگانمان هم برای تصرف و هم برای غرق کردن روی آنها پیاده شده، درخصوص ناو هواپیمابر هم باید این تمرین‌ها را انجام دهیم لذا ماکت دو سوم ناو هواپیمابر را در دست ساخت داریم که حدود 202 متر طول آن است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در رسانه‌هایشان گفتند که ایران این کار را برای تحقیر آمریکا می‌کند، درحالیکه ما برای تحقیر آنها این کار را نمی‌کنیم ما برای یک امر بسیار بدیهی این کار را انجام می‌دهیم که البته نتیجه آن شکست و تحقیر آمریکایی‌هاست، ما می‌خواهیم زدن و تصرف ناوهواپیمابر که یک اقدام عملیاتی و تاکتیکی است را از طریق این ماکت تمرین کنیم.

* ناو آمریکایی به سپاه جواب ندهد، موشک‌ها ما روی آن قفل می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از گفتگو با فارس، به کنترل آبراه استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس توسط این نیرو اشاره کرد و افزود: طبق قوانین حقوق بین‌الملل، ما حق قانونی داریم که تنگه هرمز و خلیج فارس را کنترل کنیم لذا اگر شناورهای آمریکایی به اخطار سپاه جواب ندهند، بلافاصله مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از شناورهای ما اطراف آنهاست و یا سامانه‌های موشکی ما روی آنها قفل کرده است که البته عموما این اتفاق نمی‌‌افتد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    نیروی زمینیشونم با من

  • صرفا جهت اطلاع

    با تشکر از شما سردار! پیروزی نزدیکه! بار رمز یافاطمه!

  • پاسدار

    ما آمریکا را زیر پا میگذاریم

  • رضا

    آماده ايم براي دفاع مقدسي ديگر ... لبيك

  • سامی

    23قیر غابل انتشار!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد