گوناگون

حقوقدان‌های آینده شورای نگهبان را بشناسید

پارسینه: آیت الله آملی لاریجانی در نامه ای ۵ حقوقدان را برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرف کرده است تا مجلس روز چهارشنبه در مورد آنها تصمیم گیری کند.

به گزارش «پارسینه» ، در این نامه، پنج نفر از سوی رئیس قوه قضاییه به مجلس معرفی شده اند که مجلس نیز با رای گیری، سه نفر از آنها را برای یک دوره شش ساله عضویت در شورای نگهبان انتخاب می کند. این افراد عبارتند از:

عباسعلی کدخدایی: متولد سال ۱۳۴۰ در اصفهان است و در دوره های چهارم و پنجم در شورای نگهبان عضویت داشت و در انتخابات دوره ششم تنها یک رای کم آورد تا از مجلس بابت برداشتن این بار سنگین از دوشش، تشکر کند. کدخدایی در دوران حضور خود در این نهاد، مناصبی همچون قائم مقامی دبیر شورای نگهبان، معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و سخنگویی این شورا را بر عهده داشت.

کدخدایی که با مدرک دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه هال انگلستان در دانشگاه تهران تدریس می کند و یکی از چهار نماینده ایران در دیوان دائمی داوری بین المللی است، ماه گذشته از سوی آیت الله جنتی مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری شد.

محمدرضا علیزاده: متولد ۱۳۳۰ در سوادکوه و با سابقه ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان است که از دوره دوم (سال ۱۳۶۵) تا کنون در این شورا عضویت داشته است. علیزاده که دارای کارشناسی ارشد حقوق است، طی سال های گذشته معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، معاون بازرسي كل كشور، دادستان انقلاب اسلامي قائمشهر، مديركل ارزشيابي قضات و قائم مقام دبير شوراي نگهبان بوده است.

محمدهادی صادقی: از تازه واردان مورد نظر برای گزینش در شورای نگهبان است. صادقی دارای مدرک دکترای حقوق جزا است که با مرتبه دانشیاری در دانشگاه شیراز تدریس می کند. او ریاست دانشگاه شيراز، ریاست دانشكده حقوق وعلوم سياسي، و عضویت هيات علمي و رئيس بخش حقوق جزا وجرم شناسي این دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

او که سال ۱۳۸۸ ریاست دانشگاه شیراز را به عهده داشت در جریان حوادث رخ داده در این دانشگاه پس از انتخابات ریاست جمهوری و ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه، در تاریخ ۲۶ خرداد از سمت خود استعفا داد، اما بعدا از این اقدام خود منصرف شد. صادقی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ستاد علی لاریجانی فعالیت داشت.

سید فضل الله موسوی: متولد ۱۳۳۲ در اصفهان است. موسوی در بحبوحه جنگ در سال ۱۳۶۴ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و سال ۱۳۷۰ مدرک دکترای حقوق بین الملل خود را از دانشگاه لیورپول دریافت کرد تا یک سال بعد به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه تهران مشغول به کار شود.

او در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده تهران بود و زمان ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی شد و تا تیرماه سال گذشته که از سوی نیلی کنار گذاشته شد، این سمت را در اختیار داشت.

احمد بیگی حبیب آبادی: از قضات با سابقه دادگستری است که زمانی مشاور آیت الله آملی لاریجانی بود. او سال ۸۹ هم یکی از کاندیداهای عضویت در شورای نگهبان بود اما با کسب ۳۵ رای، کمترین آرا را به خود اختصاص داد. حبیب آبادی در کنار علیزاده از کاندیداهای مورد نظر فراکسیون امید است، اما گفته می شود اصولگرایان در تلاشند تا از ورود او به شورای نگهبان جلوگیری کنند.


ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    قانون اساسی مملکت اسلامی ما به جرات میتوانم بگویم بهترین قانون اساسی ممالک جهان است. یکی از دلایلش وجود شورای نگهبان است این شورا مایه دلگرمی مردم است چراکه نمی گذارد قوانین خلاف اسلام در مجلس تصویب گردد.

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    شورای نگهبان نماد شجاعت و تقوا است

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    شورای نگهبان خال روی مومنان و خار چشم کفار و منافقان هست

  • ناشناس

    شاه مرادی جوون این اصولگرایی رو بیزحمت توضیح بده ببینیم چیه

  • یونس

    قربونشون برم حقوقدانای مورد حمایت راستیا همشون انگلیس درس خوندن تازه ملوم هم نیست زمان زنگ کجا بودن

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد