گوناگون

قالیباف:۹۴ درصد برنامه های سال ۸۷ شهرداری تهران اجرایی شده است

شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 12 تهران با بیان اینکه تا اول اسفندماه سال جاری 94 درصد برنامه های شهرداری تهران در سال 87 اجرایی شده است گفت: برنامه 5 ساله شهرداری از سال آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از منطقه 12 تهران با اعلام این خبر افزود: رسیدن به رقم 94 درصد در روز نخست اسفندماه کار سختی است. به طوری که اگر قادر باشیم 60 تا 65 درصد در یک برنامه حرکت کنیم می گویند خوب حرکت کردیم. این در حالی است که اگر نگاهی به برنامه دوم ، سوم و چهارم دولت داشته باشید می بینید دولت نتوانسته طبق برنامه ها به شاخصهای خود برسد.

قالیباف در ادامه گفت : امروز در عرصه مدیریتی و برنامه ریزی مجموعه مدیریت شهری بر مسایل شهر مسلط است و همه فعالیتهای شهر را در کنترل دارد .

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته در شهرداری با برنامه های یک ساله پیش رفتیم خاطرنشان کرد: اما با برنامه ریزیهای صورت گرفته طرح 5 ساله شهرداری تهران از سال آینده آغاز خواهد شد و برنامه سال 88 شهرداری تهران یک پنجم این برنامه 5 ساله را تشکیل می دهد.

شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه شهر نیاز به یک سند بالادستی داشت و باید مشخص می شد که تهران تا 25 سال آینده می خواهد در چه افقی پیش رود طرح جامع و تفصیلی در شهر قطعی شد. از سوی دیگر، سند پایین دستی نیز که نیازهای محلات و شورایاران را شامل می شود در برنامه ریزیهای ما مد نظر است.

به گفته وی در مجموعه شهرداری تهران سعی شده تا هم به مسایل عمرانی و خدماتی و اقتصادی توجه شود و هم مسایل رفاهی، اوقات فراغت و مسایل تربیتی ، آموزشی و دینی را مورد تاکید قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امکان ندارد اختیاری را من داشته باشم و آن را به شهرداران مناطق نداده باشم تصریح کرد: شهرداران مناطق 22 گانه تهران حق ندارند در روزهای دوشنبه از آغاز ساعت کاری تا ظهر جز ملاقاتهای مردمی کار دیگری داشته باشند. شهرداران مناطق باید بدون وقت قبلی پاسخگوی مراجعان باشند ضمن اینکه هفته ای یکبار هم در مساجد سطح منطقه حضور یابند و مشکلات شهروندان را حل کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه خودم و معاونانم هم روزهای دوشنبه هر هفته به ترتیب در مرکز 1888 شهرداری حضور داریم گفت : 1888 یک سیستم زنده و پویا است و امروز مراجعات شهروندان به این مرکز و همچنین مرکز 137 در روز از 4 هزار نفر بیشتر است.

شهردار پایتخت همچنین به بحث نمای ساختمانها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طرح جامع با صراحت آورده ایم که نمای ساختمان متعلق به شهر است از سوی دیگر ما با فضای داخلی ساختمان شهروندان کاری نداریم و آنها با رعایت ایمنی می توانند طرحهای خود را در ساخت اجرا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مناطق 11 و 12 اشاره کرد و اظهار کرد: این دو منطقه از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی باید نگین شهر باشند زیرا نبض نظام مقدس ما در این منطقه می زند و قلب تپنده جهان اسلام در این مناطق زندگی می کند.

شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما بازگرداندن زندگی به این مناطق است افزود: در سال آینده موضوعات و کارها در مجموعه شهرداری تهران سرعت بیشتری می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در هنگام اجرای طرحهایی مثل پیاده راه سازی خیابان 15 خرداد و احداث خط تندروی اتوبوس در این منطقه بسیاری از شهروندان و بازاریان معترض بودند گفت : اما پس از اجرای این طرحها همه از ما قدردانی کردند.

قالیباف معتقد است هر چه به مرکز شهر نزدیک می شویم باید ارزش زندگی، زمین و سلامت بالا رود و توجه به موضوعات فرهنگی بیشتر شود.

وی احداث و توسعه خطوط مترو در شهر تهران را یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران دانست و گفت : تا فروردین ماه خط متروی میدان شهدا، دروازه شمیران تا میدان انقلاب را افتتاح می کنیم. ضمن اینکه کارها در این مسیر به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به محصور شدن تعدادی از میدانهای شهر برای انجام عملیات عمرانی مترو تصریح کرد : این میادین پس از انجام کار عمرانی مترو به صورت زیبا ترمیم و بازسازی می شوند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود در جمع شهروندان منطقه 12 گفت: اگر در جامعه و نظامی جوهره دینی وجود داشته باشد و آن جامعه منطبق بر سنتهای الهی گام بردارد و از جهت محتوایی به مسایل دینی توجه کند و آن را عینیت بخشد می تواند در ابعاد مادی و معنوی به اوج خود برسد.

قالیباف معتقد است اگر در جامعه فقط به مظاهر دینی توجه کنیم و به محتوا و جوهره دینی در زندگی ، فرصتها و عرصه های حقیقی و حقوقی بی توجهی کنیم این جامعه نمی تواند یک جامعه دینی باشد.

وی با بیان اینکه در انقلاب شعارهای مهم، بزرگ و اساسی داریم که برخاسته از فرهنگ اسلامی و نهضت عاشوراست یادآور شد : برخی امروز این شعارها را به فراموشی سپرده اند که حتما این کارشان ظلم است. از سوی دیگر هم افراد و گروههایی ممکن است مرتب شعار انقلاب را در هر زمانی متذکر شوند و بیان کنند اما در عمل نتوانند آن را تحقق داده و عینیت بخشند که با این کار جامعه این برداشت را می کند که شعارهای انقلاب دروغ است، لذا این افراد ظلم مضاعف کرده اند.

شهردار تهران در ادامه گفت : دلدادگان انقلاب، نظام، ولایت، امام (ره) و شهدا و همه کسانی که دغدغه ولایت را دارند امروز باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد