گوناگون

رویترز: انصراف خاتمی به نفع احمدی نژاد تمام شد

خبرگزاری رویترز در گزارش خود در باره کناره‌گیری خاتمی نوشته است: به اعتقاد تحلیل‌گران، کناره‌گیری خاتمی از انتخابات بخت محمود احمدی نژاد را برای انتخاب دوباره افزایش خواهد داد. به نوشته رویترز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران روی روابط این کشور با غرب به ویژه در ارتباط با مسئله هسته‌ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود، هر چند در این گونه موارد این آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است که حرف آخر را می‌زند.

رویترز همچنین می‌نویسد، برخی تحلیل گران سیاسی بر این باورند که بسیاری از ایرانیان میرحسین موسوی را یک اصلاح‌طلب نمی‌دانند، زیرا وی به اقتصاد از نوع غربی آن و اصلاحات سیاسی اعتقادی ندارد. سعید لیلاز سردبیر روزنامه اقتصادی سرمایه در این باره به رویترز گفته است: « موسوی در مقایسه با احمدی نژاد چهره‌ای میانه‌رو محسوب می‌شود، چرا که وی به مطبوعات آزاد و آزادی های فردی اعتقاد دارد.»

به گفته لیلاز کسانی که می‌خواستند به یک نامزد اصلاح طلب رای بدهند، به موسوی رای نخواهند دارد، از این رو تصمیم خاتمی به نفع احمدی نژاد است. روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون هم به تحلیل خبر کناره گیری خاتمی پرداخته و نوشته است، مهمترین هدف اصلاح طلبان جلوگیری از انتخاب دوباره احمدی نژاد است، نه انتخاب دوباره محمد خاتمی.

ارسال نظر

  • ناشناس

    aslanam intor nist. ghatan mosavi bakhshi az araye ahmadi nejado ham jam mikone. va raye khodesham ke sarejashe.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد