گوناگون

۲۵۰ مسجد در استان فارس ساخته مي‌شود

پارسینه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، گفت: شهریور‌ماه و هم‌زمان با روز جهانی مسجد عمليات اجرايي 250 مسجد در استان فارس آغاز مي‌شود.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه فارس، حجت الاسلام «غلامرضا محمدزاده» افزود: این طرح شامل احداث 60 مسجد در مناطق شهری، 15 مسجد در شهرک‌های بزرگ اطراف شیراز و 175 مسجد در روستاهای محروم و فاقد مسجد استان است.

وی افزود: متوسط متراژ این مساجد 300 متر است که انشاالله به کمک خیرین مسجدساز و اعتبارات دولتی عملیات احداث آن آغاز مي‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: طرح آمایش مساجد استان فارس هم‌اکنون در سطح استان در حال اجراست و تاکنون 4000 مسجد در استان شناسایی و پرونده اطلاعاتی آنها از جنبه‌های مختلف از قبيل شمار نمازگزاران، خادم و... تکمیل شده است.

محمدزاده ادامه داد: با وجود شمار فراوان مساجد در استان فارس متاسفانه هنوز بیش از 1200 نقطه فاقد مسجد است که اغلب آن را جامعه روستایی زیر 50 خانوار تشکیل می‌دهد.

وي تصریح کرد: بیشترین شمار مساجد در شهرستان‌های لار، لامرد و کازرون متمرکز شده است و سال پيش کلنگ احداث 90 مسجد در مناطق مختلف استان به زمین زده شد که 40 باب آن به بهره‌برداری رسید و بقیه به‌صورت میانگین با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در حال ساخت است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چندتا بیمارستان و مدرسه ودانشگاه می سازید؟

  • ناشناس

    به جای مسجد به فکر زلزله زده ها باشید ! خدا از سرمای زمستانِ پیش رو نگرانی برای خود ندارد . خلق خدا را دریابید .

  • مخاطب

    پول بدید تا فساد و فحشا و تجاوز به عنف کم بشه درِ هر خونه ای مسجد ساختن چاره ی کار نیست

  • ناشناس

    توجه به مساجد مهم است و امور فرهنگی کشور یک اولویت است. ولی به تامین اعتبار دانشگاهها و مراکز پژوهشی یک کشور هم باید توجه شود
    نه اینکه یک دانشجوی شیمی و .... در دانشگاه های شهرستان ها همواره با نبود امکانات آزمایشگاهی مناسب در رنج باشد.

    خدایا به مسئولان بفهمان که فقر علمی برای هر جامعه ای یک فاجعه است

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد