گوناگون

سبزترین راه ترک سیگار

پارسینه: این روزها مشکل اعتیاد به سیگار در جامعه بسیار بزرگ شده است و تنها با قدم زدن در خیابان می بینیم که جوانان بسیاری مشغول کشیدن سیگار هستند و هر ثانیه از عمر خود و اطرافیانشان کم می کنند.

به گزارش مشرق، ترک کردن سیگار کار بسیار سختی است که نیاز به اراده قوی دارد. در ای البته ابزارهای مختلفی نیز برای رسیدن به هدف وجود دارد که باید به دقت از آن ها استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها میوه و سبیجات تازه هستند که می توانند کمک به سزایی به شما در ترک سیگار کنند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که میوه و سبزیجاتی که دارای مقدار زیادی فیبر و ویتامین های مختلف هستند طعم سیگار کشیدن را بسیار بد می کنند و به نوعی فرد را از کشیدن سیگار باز می دارند. در اینجا بهترین میوه ها و سبزی هایی که می توانید برای ترک سیگار استفاده کنید را آورده ایم.

پرتقال

این روزها یکی از بهترین میوه هایی که می توانید در میوه فروشی ها پیداکنید پرتقال و نارنگی است. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند تا از مرکبات استفاده کنید چرا که به شما در کاهش تمایل به سیگار بسیار کمک می کند. این میوه همچنین دارای میزان بسیار زیادی ویتامین C است که به تمامی نقاط بدن شما کمک به سزایی می کند.

کرفس

در کنار مرکبات استفاده از سبزیجات فیبردار نیز می تواند به شما در کاهش وسوسه سیگار کمک کند. کرفس یکی از بهترین سبزیجاتی است که می توانید در این مورد استفاده کنید. برای خوردن کرفس آن را سرخ نکنید چرا که ممکن است برخی از مهمترین خواص خودش را از بدهد. می تواند از آن در کنار غذا استفاده کنید و یا روزانه یک لیوان آب کرفس بنوشید.

انار

انار میوه زمستانی و پرخاصیتی است که اگر از آن استفاده کنید نه تنها بدن شما در مقابل بیماری ها قوی می شود بلکه میزان زیادی نیز به شما در ترک کردن سیگار کمک می کند. انار همچنین آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در بدن شما به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازد و آن ها را نابود میکند تا به قلب شما آسیبی وارد نشود.

کلم بروکلی

یکی از سبزی های که شاید خیلی ها دوست نداشته باشند کلم بروکلی است که میزان بسیار زیادی فیبر و موادمغذی دارد. شکل و بوی این سبزی شاید به گونه ای باشد که کسی خواهان خوردن آن نباشد. کلم بروکلی به گونه است که می تواند تمایل شما را به کشیدن سیگار تا حد زیادی کاهش دهد. این سبزی مقوی را بهتر است به صورت خام مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد