گوناگون

گشت زني پليس در اطراف مدارس آمريکا شدت يافته است

پارسینه: سناتور دایان فینستاین نماینده دموکرات کنگره آمریکا لایحه ای را درباره ممنوعیت فروش سلاح های نظامی آماده کرده است.

به دنبال حادثه مسلحانه شهر نیوتاون، نیروهای پلیس در اطراف مدارس آمریکا مستقر شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، روز گذشته مدارس آمریکا در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که همچنان هم دانش آموزان هم آموزگاران تحت تاثیر اخبار تکان دهنده کشتار کودکان مدرسه سندی هوک نیوتاون واقع در ایالت کنتیکت بودند. در عین حال روز دوشنبه گشت زنی و حضور نیروهای پلیس در اطراف مدارس سراسر آمریکا افزایش یافت
.
به گزارش نینا داناگی، این حادثه بحث های گسترده ای را در آمریکا مطرح کرده است. سخنان اوباما در جمع خانواده های قربانیان این حادثه مبنی بر لزوم تغییراتی در قوانین فعلی حمل سلاح در آمریکا، نکاتی را که برخی از قدرتمندترین قانونگذاران این کشور بارها مطرح کرده بودند، تقویت کرد.

مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک گفت:«هر زمان که فاجعه و تراژدی مانند این رخ می دهد،هر کسی از خود می پرسد چرا امروز زمان عمل نباشد. یا برخی می گویند حتی اگر این مشکل حل شود نمی توان تضمین کرد که چنین حوادثی تکرار نشود. همه این گفته ها صحیح است. به نظر من زمان آن فرا رسیده است که رئیس جمهور آمریکا در این راه قدم بردارد و کشور را به این سمت هدایت کند».

سناتور دایان فینستاین نماینده دموکرات کنگره آمریکا لایحه ای را درباره ممنوعیت فروش سلاح های نظامی آماده کرده است. وی می گوید:«آمریکا آماده تغییر است و باید به این لایحه فرصت داده شود. من برای جلب حمایت گروه های مختلف با این لایحه تلاش خواهم کرد».

گروه های طرفدار اسلحه نظیر انجمن ملی تفنگ این روزها کاملا سکوت اختیار کرده اند. در کنار اینها ایده یکی از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا مبنی بر اینکه معلمان نیز باید سلاح حمل کنند، خشم بسیاری را برانگیخت. لویی گومرت جمهوریخواه تگزاس گفت:«این حوادثی زمانی رخ می دهد که معلم هیچ وسیله ای برای دفاع کردن از خود ندارد».

سوالی که این روزها در ذهن بسیاری از مردم آمریکا نقش بسته است، این است که اوباما دقیقا چه کاری می تواند برای جلوگیری از تکرار این تراژدی ها انجام دهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد