گوناگون

بازی جدید احمدی‌ نژاد؛جهش از ۳۰۰ به ۳۰۰۰

پارسینه: محمود احمدی نژاد در تازه‌ترین بازی خود با اعداد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در کرمانشاه اظهار کرده است «اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود.»

پارسینه، گویا بازی با اعداد برای رئیس جمهوراحمدی نژاد در سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری به یک بازی سرگرم کننده تبدیل شده و وی در هر سخنرانی یا گردهمایی عددی را ذکر می‌کند و بعد از آن آشوبی در رسانه‌ها به راه می‌اندازد.

محمود احمدی نژاد در تازه‌ترین بازی خود با اعداد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در کرمانشاه اظهار کرده است «اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود.»

وی با اشاره به تسریع روند آبرسانی به این استان در بخشی از سخنان خود به موضوع مورد علاقه خود اقتصاد پرداخته و عنوان کرده است: باید به سمتی برویم که همه مردم در اقتصاد فعال باشند. نه اینکه عده قلیلی نامشان فعال اقتصادی باشد که اینگونه اقتصاد شکوفا نمی‌شود.

رئیس دولت دهم همچنین عنوان کرده: « اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود. »

این درحالی است که محمود احمدی‌نژاد روز جمعه، ۲۴ آذرماه، در استان خراسان رضوی با اظهار این‌ که «هیچ‌گونه کمبود مالی» در کشور وجود ندارد، عنوان کرده بود «۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته‌اند و پس نمی‌دهند.»

اما این بار بر خلاف گذشته، این سخنان احمدی نژاد با پاسخ مسئولان قضایی مواجه شد. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درروز دوشنبه هفته جاری در چهل و دومین نشست سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی کشور اظهار داشت «تاکنون رئیس جمهور اسامی 300 مفسد اقتصادی را به ما اعلام نکرده است».

تنها یک روز پس از موضع گیری سخنگوی دستگاه قضا، رئیس دولت دهم محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی دیگری تعداد مفسدان اقتصادی را به 10 برابر افزایش داد. این در حالی اتفاق افتاد که کمتر از یک ماه پیش تعداد این مفسدان اقتصادی را 300 نفر اعلام کرده بود و این بار با جهشی ناگهانی، تعداد آنها را 3000 نفر اعلام کرده است.

البته احمدی نژاد در اوایل دور اول ریاست جمهوری عنوان کرده بود که 300 نفر در کشور معوقات بانکی را به بانک‌ها پس نمی‌دهند.

به نظر می‌رسد با به پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد وی وارد فاز جدیدی از اتهام زنی‌ها شده است و برای توجیه ناکارآمدی‌های دولت خویش دست به این حربه زده است تا فشارها را از روی دولت خود بردارد.


ارسال نظر

  • مهدی

    خب شاید حواسش نبوده و اشتباها اعلام کرده 3000 به جای 300.
    البته این احتمال هم وجود داره که در این چند هفته اسامی جدیدی را کشف کرده باشد که از این طریق خواسته است به روز بودن خود را به رخ بکشد.

  • حسنی

    اینها همه بازی‌های محمود احمدی‌نژاد است. احمدی نژاد استاد بازی دادن جریان ها و گروه‌های سیاسی است. با این کارها در حال جریان سازی است.
    پشت بازی با این اعداد رازی نهفته است؟؟؟

  • ali shamirani

    اما ايشان اشاره نكردند كه دولت هم نبايد به پنج يا شش نفر محدود باشد

  • ناشناس

    اولا به قول علما ایشان در مقام بیان امار دقیق نبودند... ثانیا انچنانکه هر عاقلی از صدر و ذیل سخنان رییس جمهور دریافت میکنه منظور ایشان 3هزار فعال اقتصادی است و نه مفسد.......
    احمدی‌نژاد گفت: باید به سمتی برویم که همه مردم در اقتصاد فعال باشند، نه این‌که عده قلیلی نامشان فعال اقتصادی باشد که این‌گونه اقتصاد شکوفا نمی‌شود، زمانی اقتصاد به نقطه مطلوب می‌رسد که همه مردم در عرصه اقتصادی فعال باشند و کار اقتصادی را یاد بگیرند و همه ظرفیت‌ها برای عدالت پیشرفت به‌کار گرفته شوند.

    وی خاطرنشان کرد: اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت، کشور آسیب‌پذیر نخواهد بود.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد