گوناگون

مسی در گالا ۲۰۱۳ رکورد می‌شکند؟

پارسینه: مراسم برترین‌های فوتبال جهان امشب در نیون سوئیس برگزار و از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا یک تن به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب می‌شود.

ساعت 19 (به وقت سوئیس) ماه‌ها انتظار برای اعلام مرد سال فوتبال جهان به پایان می‌رسد و نام برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2012 مشخص می‌شود. لیونل مسی شانس برتر توپ طلای فوتبال جهان در سال 2012 است و اگر این اتفاق رخ دهد، او به نخستین بازیکن تاریخ بدل خواهد شد که چهار بار عنوان مرد سال فوتبال جهان را از آن خود می‌کند.

رقیبان لیونل مسی برای فتح این جایزه کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا هستند که از بین آنها با رای کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های مختلف جهان یک تن به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب می‌شود.

در بخش مربیان نیز ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا که با این تیم در سال 2012 توانست قهرمان جام ملت‌های اروپا شود، از شانس زیادی برای کسب عنوان بهترین مربی جهان برخوردار است. مورینیو و گوآردیولا در این بخش حضور خواهند داشت.

جدای از جایزه مرد سال فوتبال جهان و بهترین مربی جهان، یازده بازیکن برتر فوتبال جهان نیز در این مراسم انتخاب خواهند شد که به نظر اکثر آنها را بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا تشکیل خواهند داد. به همین خاطر نمایندگان زیادی از رئال مادرید و بارسلونا در این مراسم حضور خواهند داشت. از رئال مادرید فلورنتینو پرس، پدرو لوپس، امیلیانو بوتراگنو، کریستیانو رونالدو، ایکر کاسیاس، سرخیو راموس و ژابی آلونسو حضور خواهند داشت و از بارسلونا نیز ساندرو راسل، بارتومئو، زوبی‌زارتا، مسی، اینیستا، پیکه، ژاوی و جوردی آلبا در این مراسم حاضر خواهند بود.

امشب همچنین جایزه برترین های فوتبال جهان در بخش زنان، جایزه زیباترین گل سال، جایزه بازی جوانمردانه و جایزه ریاست فیفا به برندگان آنها اهدا خواهد شد.

مردان سال فوتبال جهان در سال‌های گذشته

1991: لوتار ماتئوس از آلمان - اینتر

1992: مارکو فان‌باستن از هلند - میلان

1993: روبرتو باجو از ایتالیا - یوونتوس

1994: روماریو از برزیل - بارسلونا

1995: ژرژ وه‌آ از لیبریا - میلان

1996: رونالدو از برزیل - بارسلونا / آیندهوون هلند

1997: رونالدو از برزیل - اینتر

1998: زین‌الدین زیدان از فرانسه - یوونتوس

1999: ریوالدو از برزیل - بارسلونا

2000: زین‌الدین زیدان از فرانسه - یوونتوس

2001: لوئیش فیگو از پرتغال - رئال‌مادرید

2002: رونالدو از برزیل - رئال‌مادرید

2003: زین‌الدین زیدان از فرانسه - رئال‌مادرید

2004: رونالدینیو از برزیل - بارسلونا

2005: رونالدینیو از برزیل - بارسلونا

2006: فابیو کاناوارو از ایتالیا - رئال‌مادرید

2007: کاکا از برزیل - میلان

2008: کریستیانو رونالدو از پرتغال - منچستریونایتد

2009: لیونل مسی از آرژانتین - بارسلونا

2010: لیونل مسی از آرژانتین - بارسلونا

2011: لیونل مسی از آرژانتین - بارسلونا

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد