گوناگون

برای نسل کشی در غزه باید تصمیمی قاطع گرفته شود


برای نسل کشی در غزه باید تصمیمی قاطع گرفته شود

مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت با حضور جمعی از مسوولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرنگاران جوان، علی باقری سرپرست وزارت خارجه در نشست مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، اظهار داشت: این جلسه را در حالی برای بزرگداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی برگزار می‌کنیم که شاهد تداوم ماه‌ها نسل کشی در غزه هستیم. این موضوع نیازمند تصمیم  قاطع و فوری از سوی جامعه جهانی برای توقف آن است.

باقری افزود: در نتیجه تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی به استفاده از سلاح‌های اتمی مطالبه عمومی برای کاهش استفاده از سلاح‌های هسته‌ای افزایش یافته است.

وی گفت: ۳۷ سال پیش در ۷ تیر ۶۶ بمب افکن‌های صدام با سلاح‌های شیمیایی به نقاط شهر سردشت حمله کردند و موجب شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از زنان و کودکان و بیش از ۸ هزار نفر از ساکنان این شهر شدند.

سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: کشور‌های غربی نه تنها با تجهیز صدام به سلاح‌های شیمیایی در میدان حمایت کردند بلکه در عرصه دیپلماسی به پشتیبانی از دیکتاتور بغداد پرداختند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار