گوناگون

برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم


برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم

سخنگوی رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر گفت: این رزمایش امروز با حضور ایران و روسیه در دریای خزر برگزار می شود.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، عباس حسنی اظهار کرد: با ابتکار نیروی دریایی ارتش برای اولین بار رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر اجرا می‌شود. روز گذشته یگان های حاضر در این رزمایش از جمله کشتی امداد و نجات فدراسیون روسیه در منطقه رزمایش حاضر شدند.

وی ادامه داد: روز گذشته نشست هماهنگی و مرور تمرین ها انجام شد و امروز بخش عملیاتی و تاکتیکی رزمایش برگزار خواهد شد. این بخش شامل عملیات اطفای حریق، نجات مصدومان کشتی آسیب دیده از طریق بالگرد، تمرین عکسبرداری هوایی، آرایش نظامی برای انجام رژه و تمرین تیراندازی انجام می شود.

سخنگوی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی گفت: در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو موشک انداز «پیکان»، «درفش»، «سپر»، دو فروند بالگرد AB-۲۱۲ و یگان شناوری از نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید بصیر»، و همچنین شناور SB۴۵ روسیه که روز کذشته وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد، حضور دارند.

همچنین نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان ناظر در بر مراحل مختلف این رزمایش نظارت دارند.

اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران و روسیه

یگان‌های شناور و پروازی جمهوری اسلامی ایران و فدراتیو روسیه در جریان برگزاری رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر، عملیات اطفاء حریق را تمرین کردند.

ناخدایکم عباس حسنی سخنگوی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و فدراتیو روسیه، یگان‌های شناور و پروازی دو کشور براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفاء حریق و نجات کارکنان آسیب دیده و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حریق شده، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناو موشک انداز «سپر» شناورهای مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات اطفاء حریق اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ اضافه کرد: نیروهای عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرود آمدن از هوا و سطح برروی عرشه شناور عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند. همچنین نیروهای شرکت کننده در رزمایش، نسبت به اجرای عملیات اطفاء حریق کشتی سانحه دیده اقدام کردند و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار