گوناگون

‌محسن رضایی: نیازی به ریاست ندار‌م ‌برای ‌خدمت آمده‌ام

پارسینه: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: آیا نرخ بیکاری 58 درصدی و مقام نخست بیکاری در کشور زیبنده استان لرستان است.

محسن رضایی عصر امروز در همایش اقتصاد، معیشت و زندگی در اجتماع ‌مردم خرم‌آباد در حوزه علمیه این شهرستان گفت: امروز کشور ایران اسلامی طی 34 سال گام‌های بلندی را برداشته ‌اما ‌نیازمند به گام‌های دیگری هستیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی می‌توانیم بیکاری، گرانی و تحریم اقتصادی را در کشور حل کنیم افزود: همه این مشکلات حل شدنی نیست و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که این مشکلات حل نمی‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: متأسفانه برخی از مسئولان آنقدر شعار داده‌اند که برای ما درست حرف زدن سخت شده است.

رضایی یادآور شد: ما خود را آماده خدمتگزاری به ملت ایران کرده‌ایم از این رو از همه ملت می‌خواهیم که در صحنه باشند و به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به دستاوردهای بزرگی رسیده است که در همه اطراف ایران را آتش بزنند به برکت خون شهدا و فداکاری شما ملت ایران این ملت در امنیت به سر می‌برند.

رضایی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی و سیاسی ایران بعد از 300 سال استقلال یافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: امروز کارهای مهمتری برای معیشت و آسایش مردم باقی مانده است زیرا در این برهه از زمان فشارهای سختی به مردم وارد شده که باید با برنامه‌ریزی‌ها این فشارها را کمتر کنیم.

رضایی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه سیاست‌ها، دفاع و امنیت ملی قابل قبول است اما متأسفانه در برخی از حوزه‌ها مانند اقتصاد و معیشت مردم هنوز کوتاهی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: کشور چین همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی اصلاحات اقتصادی خوب را شروع کرده‌اند که در دهه اول فقر مطلق را برطرف یعنی درآمد با هزینه برابر شد.

رضایی یادآور شد: این کشور در دهه دوم با برنامه‌ریزی کم‌درآمدها را به حداقل درآمد رساند و در این کار بسیار موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه سوم 700 میلیون نفر از مردم چین کم‌درآمد بودند اما امروز این تعداد به 70 تا 80 میلیون نفر رسیده است. جای این سئوال است که چگونه چین با یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت توانسته اقتصاد کشور را مدیریت کند اما ما نمی‌توانیم با 77 میلیون نفر اقتصاد کشور را تقویت کنیم.

رضایی به بحث یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: طرح یارانه‌ها طرح بسیار خوبی بود اما این طرح متاسفانه در وسط راه گیر کرده که نه راه پیش دارد و نه راه پس.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: خیلی از طرح‌های ما در عمل به دلیل نادانی و اشتباه غیرکارشناسانه به این درد مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش و فهم و فن می‌خواهد یادآور شد: امروز 45 هزار مردم قدرت خرید آن برابر است با 15 هزار تومان اسفند سال گذشته است یعنی هزار تومان امروز به اندازه 300 تومان اسفند سال گذشته است که این ضربه سنگینی به معیشت مردم وارد کرده است.

وی خطاب به مسئولان مربوطه گفت: نباید ماشین خود را به سرازیری بسپارید و بعد هم بد و بیراه به همدیگر کنید شما باید جلوی این کار را گرفته و به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشید.

رضایی یادآور شد: طی 15 سال گذشته تمام مشکلات و موضوعات جامعه بررسی شد و از جمله بحث بیکاری، گرانی، معیشت و اقتصاد مردم بررسی شده و نتایج خوبی در آمده است که امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطرنشان کرد: مسئله تولید، سرمایه‌گذاری، گمرکات و ... کالبدشکافی شده و از آن ساعت روی این موضوعات بحث کارشناسی انجام شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما طوری است که باید خود را برای جهادی بزرگ آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور من در صحنه انتخابات به خاطر همین جهاد بزرگ است و‌گر‌نه نیازی به ریاست نداریم آمده‌ایم که به مردم خدمت کنیم زیرا این مردم بودند که در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن به دشمنان اعلام کردند تا پای جان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، شهدا، امام و رهبری دفاع می‌کنیم. رضایی گفت: در مدیریت آینده کشور دانش، مدیریت و شجاعت مهم است.

وی تصریح کرد: ما در سطح کشور آدم‌های با تدبیر فراوان داریم که آنها را باید به کار گیریم تا اقتصاد کشور را متحول کنیم. وی یادآور شد: شجاعت، دانش و تدبیر مهم است اما در کنار این خصوصیات باید صداقت باشد و با مردم صادق بود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: ما باید از مردم کمک بگیریم و کمک گرفتن از مردم اشکال ندارد و ما را در بحث مشکلات معیشتی و اقتصادی کمک می‌کند.

رضایی به مشکلات استان لرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز بیش از 58 درصد از مردم لرستان بیکار هستند که این وضعیت نگران کننده است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه سرزمین لرستان، سرزمین حماسه‌ها، اخلاص و صداقت است گفت: در این سرزمین مردان و زنان پاکدلی است که روح و جان خود را فدای ایران کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: لرستان سرزمین علم و علما، فقه و فقها و مراجع بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و شهدایی همچون شهید محمد بروجردی، شهید سید فخرالدین و نورالدین رحیمی و ... است. وی گفت: آیا نرخ بیکاری 58 درصدی و مقام نخست بیکاری در کشور زیبنده استان لرستان است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    ماشاالله همه برای خدمت میاند ولی آخرش این مردم هستند که هیچی عایدشون نمیشه

  • ناشناس

    والله خجالت هم خوب چیزیه!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد